jdmonstad Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Hjelp!! Skulle i dag bare enkelt bytte en TP-kabel. Alt funka greit før, skulle bare ha en litt lenger kabel for å få flytte gatewayen. Etter at denne kabelen var byttet så vil ikke gamle-pcen til gubben starte uten å lage masse krøll. Må stresse i Sikkerhetsmodus og sånn. Men det funker helt fint hvis ingen nettverkskabel er kobla inn bak. Men med en gang jeg kobler inn en igjen, så er samme problemet der... Forstår ikke dette her... Har prøvd å bytte kabler osv... Ingenting hjelper. Noen som har noen tips?? På forhånd takk! Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Nøyaktig, hva er det som ikke virker som det skal lengre?! "Bilen min starter ikke, hva er galt?" Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 Altså, så lenge nettverkskabelen er koblet inn i pcen vil ikke Windows starte opp. Midt under oppstarten stopper den helt opp. Restarter maskinen og da får jeg forespørsel om hva jeg vil...(sikkerhetsmodus, bla bla bla...) Får startet opp i sikkerhetsmodus med nettverkskabelen i, men kun vanlig oppstart uten kabelen inni. Når jeg da har kommet inn og skal teste Internett, så står det først i IE "søker etter proxy-instillinger"... og så kommer standard "kan ikke åpne internettområdet..." Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Altså, så lenge nettverkskabelen er koblet inn i pcen vil ikke Windows starte opp. Midt under oppstarten stopper den helt opp. Restarter maskinen og da får jeg forespørsel om hva jeg vil...(sikkerhetsmodus, bla bla bla...) Får startet opp i sikkerhetsmodus med nettverkskabelen i, men kun vanlig oppstart uten kabelen inni. Når jeg da har kommet inn og skal teste Internett, så står det først i IE "søker etter proxy-instillinger"... og så kommer standard "kan ikke åpne internettområdet..." Hvis det ikke oppnås kontakt med DHCP vil maskinen vente i 30sekunder til et minutt i oppstarten. Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 Ja, desverre... skjekka kablene, og prøvd flere forskjellige kabler... Lenke til kommentar
bujkster Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 det er link når du putter i kablen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå