TobiasG Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Noen som er litt pro's i PHP. Tenkte meg en upload side, hvor filene hver person laster opp blir plasser på username directory. Om upload scriptet var felles og lå på http://dinside.no/upload.php Kommer bruker1 og laster opp ensang.mp3 denne filen vil da bli plassert på http://dinside.no/bruker1/ <3 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Mye å skrive her i PHP så jeg fikk ikke tid nå, bleklager. Men du bør se på: Hvordan laste opp filer: http://www.w3schools.com/PHP/php_file_upload.asp Hvordan man lar en bruker logge inn via database med sessjoner og hente den aktive brukeren. Lykke til! Spør meg hvis det er noe. Endret 10. oktober 2009 av Gjest Lenke til kommentar
TobiasG Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Mye å skrive her i PHP så jeg fikk ikke tid nå, bleklager.Men du bør se på: Hvordan laste opp filer: http://www.w3schools.com/PHP/php_file_upload.asp Hvordan man lar en bruker logge inn via database med sessjoner og hente den aktive brukeren. Lykke til! Spør meg hvis det er noe. Jeg har upload script, det er ikke noe problem. Men i upload scriptet står det upload directory "upload/" f.eks. kan jeg endre denne til å være username på personen som har logget seg med .htaccess? Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Vet ikke hvordan du har loginen, men hvis du lagrer brukernavnet i session ved innlogging, så kan du jo ha en upload dir som noe slikt: $updir = "./'" . $_session["username"] . "'/"; Noe i den duren. Tatt bare fra hode. Lenke til kommentar
TobiasG Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Vet ikke hvordan du har loginen, men hvis du lagrer brukernavnet i session ved innlogging, så kan du jo ha en upload dir som noe slikt: $updir = "./'" . $_session["username"] . "'/"; Noe i den duren. Tatt bare fra hode. Har bare brukt .htaccess altså så du får prompt "username" & "password" når du prøver å gå inn på directory generelt også er upload.php index filen =) f.eks; http://dinside.no/upload/ denne er passord beskyttet med .htaccess hvis du ikke har gjort noe spesielt, blir det jo bare som promt. index'en for denne directory'en er upload.php =) hvordan kan jeg daaa gjøre det <3 Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Husk å opprette directory da, når en bruker registerer seg. Lenke til kommentar
TobiasG Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Husk å opprette directory da, når en bruker registerer seg. Hadde vært greit å ha det evt i scriptet, men først av alt må jeg ha et script som kan upload'e til user login directory Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) En kjapp ide på hvordan du kan gjøre registreringen slik at brukeren får en egen mappe. Denne lager en undermappe i den mappen denne filen ligger i. Ligger denne filen i /root, vil brukermappen bli /root/bruker Dette scriptet bruker database for lagring av brukere. Du trenger da en tabell kalt brukere med 4 rader(bruker_id, brukernavn, email, passord). <?php // Hvis knappen blir trykket if(isset($_POST['submit'])) { //Koble til database mysql_connect("localhost", "ditt_db_brukernavn", "ditt_db_passord") or die(mysql_error()); mysql_select_db("din_database") or die(mysql_err()); // Hente informasjonen fra inputfeltene og legge på litt sikkerhet $brukernavn = strip_tags(addslashes(mysql_real_escape_string($_POST['navn']))); $email = strip_tags(addslashes(mysql_real_escape_string($_POST['email']))); $passord = md5($_POST['passord']); // Sjekke om det finnes en bruker fra før av med den eposten $query = mysql_query("SELECT brukernavn FROM brukere WHERE email = '$email' LIMIT 1") or die(mysql_error()); // Hvis det blir retunet en rad fra databasen så finnes brukern fra før av if(mysql_num_rows($query) > 0) { echo "Brukeren finnes fra før!"; // Hvis ikke } else { // Finnes denne mappa som denne filen ligger i $denne_mappa = getcwd(); //Lager en mappe i denne mappa med brukernavnet if(mkdir($denne_mappa . "/" . $brukernavn, 0777)) { // Hvis den klarte å lage mappa. Setter verdiene fra inputen inn i databasen query2 = mysql_query("INSERT INTO brukere(brukernavn, email, passord) VALUES('$brukernavn', '$email', '$passord')") or die(mysql_error()); echo "Du er registrert!"; } else { //Hvis den ikke klarte å lage mappa echo "Registreringen feilet!"; } } } ?> <html> <head> <title>Registrering</title> </head> <body> <h1>Registrer deg</h1> <form action="" method="post"> <table> <tr> <td>Navn</td> <td><input type="text" name="navn" /></td> </tr> <tr> <td>E-mail</td> <td><input type="text" name="email" /></td> </tr> <tr> <td>Passord</td> <td><input type="password" name="passord" /></td> </tr> <tr> <td></td> <td><button type="submit" name="submit">Registrer</button></td> </tr> </table> </form> </body> </html> Endret 11. oktober 2009 av Lek1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå