Lock-Aze Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Hei, har en eldre laptop. En IBM Thinkpad T43 med en gig med minne. Hvilken distro kan jeg kjøre på denne ? Har litt lyst på en KDE distro som er litt lettkjørt og helst ett tips til ett altetende program for film som ikke er så resurskrevende. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Hvilke distroer er det du ikke kan kjøre? Mitt tips: Bruk favorittdistroen din, hva enn det måtte være. Endret 10. oktober 2009 av jonnor Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Jeg har en langt svakere PC enn deg, men film fungerer bra her, både med "vanlig" Ubuntu og Xubuntu. Lykke til. Lenke til kommentar
arnakke Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Hvis du absolutt skal ha en 'mindre' distro, foreslår jeg du tar en titt på MiniMe eller TinyMe. Fordelen skal visst være at det ikke følger software med OS'en. Du velger selv det du vil ha. Lykke til uansett hvilket valg du gjør! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Jeg har selv T42p, den kjører alt av linux-distroer i dag med compiz og video uten problemer, noe smålugging med 720p, men hva kan man vente fra en 5 år gammel laptop. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Arch fungerer utmerket på min T41 Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Tror jeg skal sette meg ned og teste xubuntu da. Er så greit å ha en liten og lett distro for å kjøre film, men hvis det meste går greit så får jeg bare teste litt da.. Takk for tips Lenke til kommentar
Venesis Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Siden du nevner KDE, hva med Kubuntu? http://www.kubuntu.org/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå