Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger innsikt fra andre..

Gjest Guest_blablabla_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_blablabla_*

Hey..

Trenger litt innsyn fra andre folk..

Litt bakgrunn, jeg og dama har vært sammen i seks år, jeg er nå 25år gammel og hun er 23 år gammel.

Pga skole så har vi vært fra hverandre en liten stund, hu var i usa ett år og kommer flyttende tilbake om en ukes tid.. vi har holdt kontakten stødig via telefon/internett flere timer hver dag og vært enige om å holde sammen gjennom det hele, i ett lukket forhold.

Ganske nylig for 3 mnder siden, så tilstod hun at hun hadde prøvd seg på ett par menn som hun møtte og ble forelska i mens hun var i utlandet, men ble aldri noe av det siden det bare var ensidig, så hun har altså ikke vært utro fysisk-sett med en annen.

Hun tilstod også at hun har også vært i veldig mange cyberforhold med andre menn gjennom disse seks-årene, ny fyr hver mnd virker det som.. jeg mista telling etterhvert som hun begynte å legge ut om alle fyrene, det ble da utvekslet nakenbilder mellom hun og de andre, cybering osv..Hun fortalte meg om absolutt alle..

Og hun har vært i kontakt med de, og gjentatt cyberinga med jevne mellomrom over årene..tilogmed mens hun tilstod alt dette og litt etter så holdt hun kontakten med de. Jeg ba henne om å kutte kontakten med de, etter mye krangling så gjorde hun da dette..

Det var tøft å høre på, men jeg var klar til å legge det bak meg å gå videre.. jeg elsker trossalt denne dama, og hun var min første og jeg vært tro og lojal gjennom alle de seks-årene vi har vært sammen, det har aldri vært en annen verken i det virkelige livet eller noe online-cyber tull. Og hun hadde jo trossalt ikke hatt noen reel seksuell omgang med de folka..

Ett par mnder gikk forbi.. jeg begynte å slite med søvnen.. mista jobben etc.. fordi jeg var ett totalt vrak, var ikke så lett å legge fra seg tankene om at dama hadde gjort de tingene..

Men det ble lettere, men dama husket da selvfølgelig på ett par andre hun hadde glemt å fortelle om etterhvert, som hun selvfølgelig måtte fortelle meg om.. dette var i går kveld.. hu sverget at da var det ikke noen andre og alt har blitt tilstått.. det var jo moro å høre på.. og jeg følte alle de negative tankene strømme inn igjen..

Så jeg sitter da her ganske så søvnløs å prøver å finne en måte å håndtere dette på, planen er at hun skal flytte inn hos meg neste uke..

Å dumpe henne for noe som dette kommer ikke til å skje, jeg ønsker bare å finne en måte å takle det bedre på så jeg kan legge det bak meg.

Så.. hva mener folket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Kloever. Synes det er dumt hvis hun har gjort noe sånt, og så skal du bare tilgi henne. For tenk deg hvis de som hun hadde prøvd seg på og blitt forelsket i, hadde følt det samme. Hva ville da ha skjedd? Ville hun ha dumpet deg til fordel for dem?

Du sier det er utenkelig å slå opp med henne. Men synes fortsatt at du skal kanskje la henne kjenne det litt på kroppen. At det hun hadde gjort såret deg.

Hvordan vet jeg ikke helt. Ettersom jeg ikke vet hvordan deres forhold er. Men kanskje vente litt med å flytte sammen. Bare for å vite hvor du egentlig har hun. Og at hun skjønner at du er usikker.

Du kan jo tenke deg hvis du hadde gjort noe sånt. Hva ville hun ha gjort? Det skal mye til før et menneske vil tilgi noe sånt. Ettersom dere hadde et lukket forhold. Men hvis du mener at du kan klare det så fint. Men jeg ville ha gitt deg selv liten pause. Synes det virker litt drastisk at hun skal flytte inn med engang etter noe sånt.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke kommentere det i den forstand at dere skal fortsette å være ilag, men jeg tror du burde revurdere din definisjon av å elske noen.

For meg er det gjensidig, det er å elske partneren din over alt annet, og vite at partneren din føler det samme.

Du kommer ikke til å ha det noe godt om det fortsetter slik. Nå vet du at hun er i stand til å lyve om å droppe kontakt med menn hun har sex med på nett mens hun var i et forhold med deg, jeg vet ikke om jeg trenger å si noe mer.

Det er så utrolig mange som rett og slett ikke klarer å bryte seg ut fra slike forhold som ødelegger dem selv. Syns det er veldig trist.

Endret av Narsissisten
Lenke til kommentar

Gå til familjeterapi med henne, der kan ni skikkelig få snakke ut på neutral grunn.

Så må du kansje innse at hon aldrig kommer at være hundre prosent tro mot deg, og ta stilling til om dette er noe du kan leve med. Det finnes mange forskjellige typer forhold, men for at du skal kunne være tilfreds må du ta et aktivt valg om vad du er villig at leve med.

Kanskje dama di burde gå til psykolog selv, så hon kan finne ut hvorfor hon har så mange forskjellige mannlige kontakter.

Lenke til kommentar

er vel en grunn til at hun plutselig kommer å sier alt dette nå..? tror jeg hadde drøyet med å flyttet sammen, helt til du føler deg 100% trygg selv vertfall, og at følelsene er gjensidig.. alt blir mye mer komplisert med en gang dere bor i lag..

en ting til, dersom du er den eneste som har vert "lukket" i forholdet deres så kanskje du skal bare ta å gjøre det samme tilbake litt, bare for å prøve det, for å bli helt sikker på at det er dette du vil.. kan hende gresset er grønnere osv vet du..

tror ikke du bør "straffe" henne på noen måte, da kommer hun bare til å lyve neste gang hun gjør noe.. om du vil komme over det må du bare prøve å komme over det.. prat om det i lag osv helt til du blir lei av å prate om det, etter hvert tenker du mindre på det og til slutt glemmer du hele greia.. har funket for meg vertfall i lignende situasjoner

Endret av r0zie
Lenke til kommentar

blinker det ikke en alarm i hodet ditt når du ser at hun konstant er på leit etter noe annet enn deg? :-S

ta vare på deg selv, du må og ha det bra.

du kommer til å få enda større problemer med deg selv enn d du alerede har om du fortsetter dette!

Lenke til kommentar
Gjest Guest_blablabla_*

Nei, huff.. det sku ikke være lett.

Enda ei søvnløs natt, mareritt etter mareritt.. hver jævla gang jeg lukker øynene så ser jeg hun sammen med noen andre.

Føler meg ganske så psykisk nedbrutt. :S

Det beste hadde vel vært å gjøre det slutt, men jeg klarer bare ikke å få meg til å gjøre det av en eller annen idiotisk grunn.

Anyways.. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Så gjør det slutt da for faen. Innse at du er fanget i et destruktivt forhold som ødelegger deg selv og psyken din. Få hjelp fra en venn eller fra familie. Si hva som foregår, be dem hjelpe deg komme ut av forholdet fordi du ikke klarer selv. Du må jo ikke gi opp.

Agreed.

Dette kan umulig la seg fikses igjen. Tilliten er brutt, og skepsisen vil alltid ligge der og gnage.

Det er helt naturlig å føle seg knyttet til noen man føler man elsker, og har vært sammen med i tykt og tynt gjennom så mange år, men hvis du ser objektivt på det vil du også se at dette går bare én vei: Til helvete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...