Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Utseende og personlighet

Gjest Stygg gutt

Anbefalte innlegg

Gjest Stygg gutt

Hei, jeg er en gutt som snart skal begynne på en ny skole, satser på at det er noen søte jenter i klassen der (ps er 14 år), så jeg lurer på hvordan jeg skal komme i kontakt med de nye der, jeg har unormalt stor nesebor, noe jeg tenker over hver dag, personligheten min er hissig, frekk ikke verdens snilleste, jeg er svak bla.. Så jeg lurer på hvis jeg ser en pen en i klassen, kommer hun til å like meg? Eller hvordan få henne til å like meg? Utseende er elendig pga neseborene, personligheten er noe man er født med og kan ikke forandres? Har hørt at førsteintrykket er viktig. Bør kanskje starte med å bli venner med noen der. Liksom, jeg har angst for å begynne på ny skole, litt redd for andre personer jeg ikke kjenner osv. Lurer på hva jeg skal gjøre fra første skoledag? Være meg selv er jo den frekke slemme gutten, som ingen liker. Føler at det blir ett rart førsteintrykk hvis jeg liksom gjemmer meg bak lærern når hun skal fortelle at jeg er ny osv. Noen tips til litt bedre selvtillit, er nesebor så viktg? Ser ut som en gris, personligheten, KAN den forandres? Hvordan gi ett bra førsteintrykk? Hvordan får jeg venner der? Lizm. Begynner i midten av 9 klasse ca, så alle kjenner hverandre. Trenger hjelp her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å være en mellom ting, ikke for frekk men heller ikke for sjenert. Det er lettere å komme i kontakt med noen hvis de selv oppsøker det. Så prøv å vær vennelig og glad. Det er tross alt snakk om 9ende klasse, de på den alderen er nokså åpene for nye. Så tror ikke du trenger å redd for det.

Angående neseborene dine, så vet jeg ikke hvor ille det er. Men tror du ikke trenger å være redd for det heller. Det er ikke det verste som er. Hvis du ikke tenker så mye over, så vil heller ikke folk gjøre det. Nei de er ikke viktige, personlighet er viktigere. Det kan hende det egentlig ikke er så ille i virkeligheten, men du synes det er ille. Og da gjør du det til mer enn det det egentlig er. Hvis du skjønner.

Bare være åpen. Du er ny, det er normalt å være ydmyk/redd. Noe dine klassekamerater helt sikkert skjønner.

Du bør kanskje vente mer enn 40min før du bumper din egen tråd.

Lykke til

Lenke til kommentar
Gjest Stygg gutt

Takk for svar, skal holde dere oppdatert når jeg begynner på den nye skolen, tipper det blir til Jul ellerno. Vet ikke helt. Ikke altofr lenge til.

Lenke til kommentar

Man blir ikke født med personligheten sin, det er noe man utvikler på egen hånd og ved hjelp av forholdene rundt deg i livet. Du har tydeligvis innsett at du er frekk og lite snill, da foreslår jeg at du endrer på det, og får det mye bedre med deg selv.

Angående utseendet, så er den største kritikeren din deg selv, jeg tror ikke folk bryr seg så mye, spesielt ikke om du er en snill kar.

Lenke til kommentar

Selvtilitt fremmer utseende. Tenk på det du. Ikke sett jenta over deg selv. Du må tenke at jenta er heldig hvis hun er heldig får deg, ikke at du er heldig hvis du får henne. Det du føler store nesebor er antagelig bare noe du har fått høre/blitt mobbet for. Ikke bry deg om det. Dessuten vil ikke neseborene i så fall virke så store når du blir eldre pga. du får et større ansikt. Du vokser det litt av deg:) Men uansett så må du ikke være for pågående nå. Gi komplementer når jenta fortjener det, ikke hele tida. Og så må du være litt kostbar. Ikke gjør tjenester for henne. F.eks ikke gå å "hent" bøkene hennes hvis hun spør. Ikke pass på tingene hennes hvis hun spør. Hvis du driver å gjør sånn så blir du bitchwipped og det vil du ikke;) lykke til

Lenke til kommentar
Gjest Stygg gutt

Jeg skal holde dere oppdatert om hvordan det går. Men trenger litt flere råd generelt om hvordan jeg blir skjent med nye jenter, er ikke så god der. Og hva om dem ikke er single?

Lenke til kommentar

Hva så? Man kan prate med personer av det motsatte kjønn selv om man ikke er singel.

Neseborene dine er det sannsynligvis ingen andre enn du som byr deg om. Og siden det er lite til ingenting du kan gjøre med det så er det bare å legge det bak seg. Nå.

Sannsynligvis vil de fleste synes at det er spennende med en ny en i klassen. Utnytt det litt, ikke drep all spenningen med en gang. Vis at du er en kul fyr. For det er du, ikke sant?

Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere innlegg har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert rundt informasjon om seksuelle forhold samt helseforhold. Vi oppfordrer alle til å respektere disse reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det.

Vær oppmerksom på at misbruk av muligheten kan medføre suspensjon fra forumet.

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

4549441574a.gif

Lenke til kommentar

Dude, ut i fra posten din så virker det som om du er drittredd for og ikke bli likt av alle andre. Jeg skal ikke bare si "vær deg selv", men det at du tenker slik du gjør, kan indirekte resultere i at du cockblocker for deg selv. Ikke tenk så jævla mye, rett på det du ikke er så fornøyd med (hårsveis, trening, kosthold etc). Er det noen som har noe i mot deg, så too fuckings synd for de!

Lenke til kommentar
Gjest Slem gutt

Ok, la oss si det slik:

1. Jeg kommer sjenert inn i klassen, gjemmer meg inni hetta mi, og titter fram bak ryggen på lærern.

- Det er èn ting jeg må ordne på, er sjener og har angst for å møte ''andre''

2. Jeg setter meg ned gjør arbeid, og når friminuttet er, skal jeg liksom... Bare etter 45 min med dem (vi arbeider jo i timen, snakker ikke sammen, så er liksom 45 minutter MED dem, men ikke sier noe)

3. Når ringeklokka ringer ut da tror jeg neppe noen går frivillig bort og sier lizm ''Hei, fint med en ny i klassen''. osv.. De fleste går vel ut, eller møter andre de skjenner siom går i B eller C, hvis da de går i A.

4. Så da står jeg der, jeg. Bare vimser rundt. De andre er ute og med folk de kjenner, jeg bare står der, 500 elever, jeg har vært MED 20-30 av dem.

5. Forstår dere problemet? Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Gjest Stygg gutt
Ok, la oss si det slik:

1. Jeg kommer sjenert inn i klassen, gjemmer meg inni hetta mi, og titter fram bak ryggen på lærern.

- Det er èn ting jeg må ordne på, er sjener og har angst for å møte ''andre''

2. Jeg setter meg ned gjør arbeid, og når friminuttet er, skal jeg liksom... Bare etter 45 min med dem (vi arbeider jo i timen, snakker ikke sammen, så er liksom 45 minutter MED dem, men ikke sier noe)

3. Når ringeklokka ringer ut da tror jeg neppe noen går frivillig bort og sier lizm ''Hei, fint med en ny i klassen''. osv.. De fleste går vel ut, eller møter andre de skjenner siom går i B eller C, hvis da de går i A.

4. Så da står jeg der, jeg. Bare vimser rundt. De andre er ute og med folk de kjenner, jeg bare står der, 500 elever, jeg har vært MED 20-30 av dem.

5. Forstår dere problemet? Hva skal jeg gjøre?

Sorry, skrev ''slem gutt'' istedet for stygg, blander det litt, er jo begge deler.

Lenke til kommentar

Du bør seriøst slutte å tenke så mye over hvordan du ser ut, er ikke rart du får sosial angst med tanke på hvordan du snakker om deg selv...

Bare drit i den gamle deg, prøv å bli en person du ville sett opp til. Vær hyggelig mot folk, ikke sleng drit, og heller prøv å forandre deg til det bedre. Det er ikke spesielt vanskelig bare man går inn for det :)

Lenke til kommentar
Gjest Stygg gutt

Man har vel grunn til å være flau over utseende sitt når:

Neseborene er på størrelse med brukorker

Når kviser popper fram overalt

Når folk sier negative ting om deg, dag ut, og dag inn?

Lenke til kommentar

Nei.

Neseborene dine får du ikke gjort noe med så glem de. Ikke bry deg om det. Det er sannsynligvis ingen andre som gjør det uansett.

Det er normalt med kviser i tenårene, get over it eller gjør noe med det.

Du velger selv om du ønsker å ta negative kommentarer til deg. Slutt med det, andre personers uttalelser definerer ikke deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...