Kitteh Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Hei. Jeg har en del stress, sinne, frustrasjon o.l i hverdagen. Jeg sliter en del med reaksjonene mine på disee følelsene. Jeg ender opp med å skade meg selv eller med å trene hardt og ikke spise. Dette er ikke sunt, og det er jeg helt klar over. Det er derfor jeg skriver dette. Jeg lurer på om du kan si hva som hjelper deg, og hvordan du takler dette? Lenke til kommentar
Gjest Guest_Ea_* Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Når jeg merker at jeg stresser for mye stopper jeg opp i noen sekunder og på en måte "mediterer" ved å bare la alle tankene gå ut i hodet. Og når jeg fått en ro begyner jeg derfra jeg slutta med nye energi og positivt tankegang. Da går alt så mye bedre Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Jeg kunne tenkt meg å hørt litt om hvorfor du skader deg selv evt ikke spiser, som straff for at du blir stressa i hverdagen. Da det gjerne på PM hvis det ikke passer her. Ontopic: Kan du ha en form for angst? Lenke til kommentar
Kitteh Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Kan hende, har egentlig ikke så mye kunnskap om angst og psykiske lidelser. Har lest litt om spiseforstyrrelser, da en nær venninde av meg utviklet anoreksia. Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Gå til selve kilden om hvorfor du gjør som du gjør. Det fins mange måter å takle disse problemene på, men å skade seg selv er ikke en løsning. Det er derimot flott at du er klar over at det ikke er sunt, og det første steget i noe er alltid å ha selvinnsikt. Som sagt, så må du prøve å tak i kilden til disse følelsene dine som du sliter med å reagere på, og ikke straffe deg selv på noen måte. Om det er noe du ikke ønsker å kommentere her, så fins det alltids PM. Jeg har også en god del stress i hverdagen og frustrasjon innimellom, og det siste året har jeg møtt nedtur etter nedtur, men også noen oppturer da heldigvis. Det er ikke alle som takler stress like godt dog, men det fins utrolig mange varierende metoder for å takle det. Enten det være seg å snakke ut med noen (dette er en god ting for alle de følelsene du nevner), høre på rolig og avslappende musikk, ta deg et varmt bad, finne deg en hobby du liker, fortsette å trene MEN spise riktig (da får du også mye mer overskudd og du orker mye mer). Rett og slett gi deg selv den kvalitetstiden du fortjener. Det er dog bittelitt vanskelig å si noe mer konkret iom. at jeg ikke vet hva kilden din er til disse følelsene. Det siste innlegget ditt er litt interessant tho, men da er det snakk om profesjonell hjelp. Du får faktisk veldig mye ut av det å snakke med en psykolog. Det gjelder å se ting litt i sammenheng med hverandre, men uansett må du ta tak i dette. Det er derfor flott at du har lagd denne tråden, for det viser at du er klar over situasjonen og vil gjøre noe med det. Kudos til deg! Og som sagt, hvis det er noe ytterligere du vil kommentere, men som ikke passer i denne tråden, så ta det gjerne på PM. Håper uansett at det vil bli bedre for deg! Endret 10. oktober 2009 av Goldshoten Lenke til kommentar
Kitteh Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Takk for svar Men spørsmålet var ikke 'hvordan søke profesjonell hjelp?', men 'hva hjelper deg, og hvordan takler du dette?' Kommer aldri til å nærme meg psykologkontor. Lenke til kommentar
Heimlaga Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Kitteh skrev: Takk for svar Men spørsmålet var ikke 'hvordan søke profesjonell hjelp?', men 'hva hjelper deg, og hvordan takler du dette?' Kommer aldri til å nærme meg psykologkontor. kansje gjøre noe du liker å holde på med, da kan en glemme stress beskymringer etc for en stund. feks se en god film, lage mat, skaffe deg en hund som du må ta deg av. etc etc men hvis det ikke hjelper da og du sliter alvorlig med det, så er det vell ikke noe galt i å søke profesjonell hjelp? Endret 10. oktober 2009 av TheJan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå