Gå til innhold

Trenger jeg et lydkort?

Gjest Slettet-CLIWLovz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var jeg deg ville jeg ventet med lydkort, prøv først å se hva du syns.

Personlig liker jeg ikke creative. Produktene deres er helt ok, men jeg kan ikke fordra programvaren som følger med, eller holdningene til creative generelt. Mine egne creative lydkort har produsert fin lyd, men har også gitt meg mye irritasjon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CLIWLovz
Var jeg deg ville jeg ventet med lydkort, prøv først å se hva du syns.

Personlig liker jeg ikke creative. Produktene deres er helt ok, men jeg kan ikke fordra programvaren som følger med, eller holdningene til creative generelt. Mine egne creative lydkort har produsert fin lyd, men har også gitt meg mye irritasjon.

greit jeg skal vente litt med lydkort.

Men siden du ikke liker creative, hvilket skulle jeg gått for da? Bare lurer siden du er litt missfornøyd med Creative

Btw Takk for svar :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CLIWLovz
hm, headsettet du vurderer er ett bra valg:)

hvis du skal ha nytt lydkort anbefaler jeg på det høyeste dette:

Creative SB X-Fi XtremeGamer

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326406

hvet ikke om du syntest det er dyrt eller ikke, men er bra!!

programvaren som følger med og også konge

Har ikke så veldig mye penger atm, tenkte bare på å kjøpe et headset. Da jeg sa jeg ville kjøpe det headsettet, sa en venn av meg at jeg burde kjøpe et lydkort i tillegg for at det skal være noe nyttig i det.

Jeg skal først gjøre det han under deg sa at jeg kunne vente med lydkort og om jeg trenger et så skal jeg se litt nermere på det.

Takk for svar :D

Lenke til kommentar

Har ikke så veldig mye penger atm, tenkte bare på å kjøpe et headset. Da jeg sa jeg ville kjøpe det headsettet, sa en venn av meg at jeg burde kjøpe et lydkort i tillegg for at det skal være noe nyttig i det.

Jeg skal først gjøre det han under deg sa at jeg kunne vente med lydkort og om jeg trenger et så skal jeg se litt nermere på det.

kjøp headsettet først og test det på det lydkortet du har;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CLIWLovz

kjøp headsettet først og test det på det lydkortet du har;)

skal gjøre det :D

Lenke til kommentar

Er personlig svak for Onkyo lydkort.

Ellers kommer jo ESI veldig godt ut i tester.

Men alt avhenger jo av bruken, de interne lydkortene er i de fleste tilfeller mer enn gode nok. Selv har jeg i flere av mine senere pc-er hoppet over lydkort fordi det interne er godt nok. De eneste stedene et dyrt lydkort (1000kr+) kan forsvares etter min mening er i en HTPC, eller i en PC som står i forbindelse med et skikkelig HIFI anlegg.

Dersom du bruker pcen i hovedsak til spill kan 1000 kr (ekstra) gi deg en mye bedre opplevelse dersom du investerer disse i andre komponenter (cpu,minne,gpu).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CLIWLovz
Er personlig svak for Onkyo lydkort.

Ellers kommer jo ESI veldig godt ut i tester.

Men alt avhenger jo av bruken, de interne lydkortene er i de fleste tilfeller mer enn gode nok. Selv har jeg i flere av mine senere pc-er hoppet over lydkort fordi det interne er godt nok. De eneste stedene et dyrt lydkort (1000kr+) kan forsvares etter min mening er i en HTPC, eller i en PC som står i forbindelse med et skikkelig HIFI anlegg.

Dersom du bruker pcen i hovedsak til spill kan 1000 kr (ekstra) gi deg en mye bedre opplevelse dersom du investerer disse i andre komponenter (cpu,minne,gpu).

Hei,

https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=97255

det er pc en jeg har nå.

Tror jeg hopper over lydkort foreløpig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...