+azo Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Heisann Jeg har akkurat kjøpt meg ny pc, og har nå fått satt alt sammen. Alt av drivere jeg kan komme på er installert og oppdatert. Jeg har prøvd å kjøre noen ganske nye spill, og alt virker som å gå glatt og fint. Men når jeg kom til World of Warcraft var det noe helt annet. Min fps ligger på 60 når jeg er inne i hvilken som helst instance ol. men når jeg kommer til storbyene, battlegrounds, åpne landskap synker min fps til 25-30, også får jeg noen ørsmå lagspikes. Jeg har lasted ned nyesete verisjon av Direct X(v.10) & skjermkort drivere. Men for å kunne spille helt uten problemer må jeg kjøre grafikken medium-low. Noe som strengt tatt jeg aldri skal trenge med PC'en jeg nå har kjøpt. Specs: Windows 7 RC (build 7100) Intel Core I5 750 2.66GHZ 8MB Corsair TX750W SAPPHIRE Radeon PCI-E HD5870 1GB ASUS S1156 P55 DDR3 SATA2 FW 8CH CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 DOMINATOR 1600MHZ CL8 (2X2GB) Endret 10. oktober 2009 av +Azo Lenke til kommentar
super_1990 Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Heisann Jeg har akkurat kjøpt meg ny pc, og har nå fått satt alt sammen. Alt av drivere jeg kan komme på er installert og oppdatert. Jeg har prøvd å kjøre noen ganske nye spill, og alt virker som å gå glatt og fint. Men når jeg kom til World of Warcraft var det noe helt annet. Min fps ligger på 60 når jeg er inne i hvilken som helst instance ol. men når jeg kommer til storbyene, battlegrounds, åpne landskap synker min fps til 25-30, også får jeg noen ørsmå lagspikes. Jeg har lasted ned nyesete verisjon av Direct X(v.10) & skjermkort drivere. Men for å kunne spille helt uten problemer må jeg kjøre grafikken medium-low. Noe som strengt tatt jeg aldri skal trenge med PC'en jeg nå har kjøpt. Specs: Windows 7 RC (build 7100) Intel Core I5 750 2.66GHZ 8MB Corsair TX750W SAPPHIRE Radeon PCI-E HD5870 1GB ASUS S1156 P55 DDR3 SATA2 FW 8CH CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 DOMINATOR 1600MHZ CL8 (2X2GB) Etter hva jeg har opplevd så virker det som WOW bare en max fps på 60fps. Det at FPS'en din faller i storbyene kommer nok av den lave klokke frekvensen på cpuen din, Wow er et gammelt spill som bruker med cpu kraft en gpu kraft. Grafikkmotor i wow er ikke er optimaliset for dual core eller quad core, derfor vil wow kreve veldig mye av Core 1 cpuen din, eneste måten jeg har fått bedre ytelse i wow med quad core på samme frekvens som din cpu var å klokke den til 3.5ghz. Lenke til kommentar
+azo Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Kan godt hende. Men om du har lest om hovedkortet & cpuen min så har jeg noe som heter turbo mode. Som booster enkelt kjernene etter som jeg ønsker det. Når jeg kjører spill, kjører jeg mesteparten av kraften gjennom 1 kjerne.. Men tro meg, så lav fps som jeg har nå er ikke vanlig for setupen jeg kjører. Begge de gamle pcene min kan ikke måle seg med den nye pcen min. Men hvor jeg kan kjøre like bra eller bedre grafikk uten slike problemer som jeg har nå. Jeg har lest på flere forum om det hovedkortet jeg bruker og grafikk kortet sammen med Win7. Hvor folk forteller dem kjører WoW på full grafikk med top fps uten problemer. Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Prøv å klokk cpu'en en liten smule(noen få hundre Mhz burde være nok til å se forskjell), se om det hjelper. Wow tar ganske mye. Dessuten bør du sjekke om turbo gjør det du vil den skal, dvs det kan være bakrunnsprosesser som hindrer turbo mode i å gå på 1 og 2 kjernes modus. På mitt HD4870x2 (som yter ganske likt) er det rundt 30 i fps i dalaran. Lenke til kommentar
+azo Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Clocka CPUen til 3.9Ghz nå. Ser ut til å gå fint i battlegrounds og åpne landskap nå. Men storbyene er fortsatt lavfps. Men alt jeg ville var vel å kunne spille det rent og fint utenom storbyene. Så jeg er egentlig fornøyd, men lurer fremdeles hva som er problemet i Dalaran... -Azo Endret 10. oktober 2009 av +Azo Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Antar at du prøver å kjøre på maks grafikk? Lenke til kommentar
+azo Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Full pakke ja. Har fortsatt problemer med maks grafikk andre plasser enn i instanser, battlegrounds ol. Om det er pga. det ikke har kommet optimaliserte skjerkortdrivere til skjermkortet mitt enda, eller om det kan ha noe med Windows 7 å gjøre vet ikke jeg. Helt blank for øyeblikket. Tanker? Lenke til kommentar
formann Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Slå av shadows, de er skikkelig drepen i storbyene. Kodingen av wow er en skandale, og veldig ofte kneler de råeste maskinene selv om det ikke er noe i nærheten av avansert og detaljrik grafikk som rendres. En teori er at det ikke bare er synlige objekter som rendres, men ofte hele området. Feks skal vist hele landskapet under dalaran bli rendret selv om det ikke er synlig. Om dette er riktig eller ikke aner jeg ikke, men det virker sånn. Jeg kan skjønne hvorfor wow er så krevende på CPU, men det virker unødvendig å rendre en hel masse som uansett ikke er synlig. Lenke til kommentar
+azo Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Skal ikke se bort i fra det nei. Men det at WoW bruker ekstremt med CPU kraft er ikke 100% sant. Jeg kjørte full grafikk, i Dalaran. Lagget ekstremt, og det virket som om pcen jobba på spreng for å få loadet alt. Jeg gikk ut å sjekka hvor mye cpu kraft som ble brukt, og det var ikke i nærheten av 30% en gang.. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Kanskje teste Catalyst 9.10 rc9 ? Kjekt å bruke de nyeste driverene tilgjengelig iallefall http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=305722 Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hei! Hvordan er ytelsen generelt på andre spill og i Windows? Kanskje og oppgradere til Win 7 Build 7600 kan virke for deg? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hei! Hvordan er ytelsen generelt på andre spill og i Windows? Kanskje og oppgradere til Win 7 Build 7600 kan virke for deg? Man legger ikkje inn build 7600 når man kan få fullversjonen Lenke til kommentar
+azo Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Hei! Hvordan er ytelsen generelt på andre spill og i Windows? Kanskje og oppgradere til Win 7 Build 7600 kan virke for deg? Builden jeg har nå fungerer ypperlig. Har ikke hatt noen problemer i det hele tatt. Kanskje teste Catalyst 9.10 rc9 ? Kjekt å bruke de nyeste driverene tilgjengelig iallefall http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=305722 Skal ta en titt på det. Takk for tipset. Jeg lasta ned nyeste versjon av Catalyst fra ATI sine hjemmesider. Men ang. WoW / Dalaran. Jeg skrudde ned "Shadow Quality" til bunn, som resulterte i max fps både i Dalaran og i store åpne landskap. Takk for tipset formann. Skal laste ned Catalyst 9.10 rc9 uansett for å sjekke maskinen yter bedre i spillene jeg kjører. Tusen takk for all hjelp. Setter stor pris på det. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Hei! Hvordan er ytelsen generelt på andre spill og i Windows? Kanskje og oppgradere til Win 7 Build 7600 kan virke for deg? Man legger ikkje inn build 7600 når man kan få fullversjonen Er ikke lov og si sånnt her. PS: Javisst! Fullversjonen virker bra! Installerte Ultimate på brodern og muttern sin PC, brodern sin ble mye bedre (var elendig fra dag en når d glald 75xx). And easy to crack. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå