Carana Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Hei, Jeg har i det siste hatt det problemet at alle tødler og tegn som er ment å komme over bokstavene når jeg skriver, automatisk blir to like tegn som havner ved siden av hverandre. Eksempler: ¨¨, ``, ´´, ^^ osv. Når jeg trykker tasten, kommer altså tegnene dobbelt, og ved siden av hverandre med en gang, noe som gjør det umulig å skrive bokstaver med disse over. Dette er svært svært plagsomt, da jeg ofte trenger dem når jeg skriver tysk. Jeg har søkt nettet rundt etter svar, på både engelsk og norsk, men har ikke funnet noe svar. Blir veldig glad for all hjelp! Endret 10. oktober 2009 av Carana Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Hvilken maskin? Hvilket operativsystem? Hvilket program? Lenke til kommentar
Carana Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Maskin: Selvbygget stasjonær OS: Windows Vista 64bit Program: Alle program, det blir sånn uansett hvor jeg skriver. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Dette er kanskje helt åpenbart, men jeg nevner det just in case: Du vet at du må trykke tasten for "`" først èn gang (da skjer det ingenting) og så "a" tasten for å produsere tegnet "à" sant? Det er ikke alle som helt forstår hvordan det fungerer og ender opp med å trykke dobbelt på ` som da selvfølgelig gir `` i stedet. Hvis det derimot er snakk om at du får doble slike tegn på kun ett tastatrykk, og det kun skjer med disse spesialtegnene så vet jeg desverre ikke hva som er galt. -Stigma Lenke til kommentar
Carana Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Ja, det er jeg klar over, og sistnevnte er nok desverre problemet. Takk for hjelp uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå