Gjest Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Smelt smøret og rør det med sukker og egg. Rør inn mel og bakepulver. Smør en rund springform. Rens eplene og skjær dem i skiver. Fordel dem i bunnen av formen. Dryss kanel over eplene. Fordel kakerøren over eplene. Dryss over hakkede nøtter og evt. litt sukker. Stek eplekaken ved 175 grader i 30 minutter. Den skal være gyllen på toppen. Server kaken lun med vaniljekesam, rømme eller iskrem til. Endret 25. september 2014 av Gjest Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Alice In Chains? Candlebox og Creed har også elementer av det du er på jakt etter, kanskje. Endret 10. oktober 2009 av svinepelz Lenke til kommentar
Korak Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Alice In Chains? Candlebox og Creed har også elementer av det du er på jakt etter, kanskje. Han var vel på jakt etter andre Pearl Jam album/låter, ikke andre grungeband? Er ikke noen Pearl Jam fan, men etter min mening er Ten det eneste bra albumet de har gitt ut. Lenke til kommentar
Toften Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 For meg så er VS. ei like bra plate som Ten. Vetje om korleis den funker som deg? Mykje av den same musikken som på Ten. Høyr gjerne på sanger som Daughter og Glorified G. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Han var vel på jakt etter andre Pearl Jam album/låter, ikke andre grungeband? Slik jeg forstod det har han hørt på andre Pearl Jam-album, og er på jakt etter musikk som ligner på Ten, enten det nå er Pearl Jam eller andre ting. Samme for meg, forsåvidt Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Smelt smøret og rør det med sukker og egg. Rør inn mel og bakepulver. Smør en rund springform. Rens eplene og skjær dem i skiver. Fordel dem i bunnen av formen. Dryss kanel over eplene. Fordel kakerøren over eplene. Dryss over hakkede nøtter og evt. litt sukker. Stek eplekaken ved 175 grader i 30 minutter. Den skal være gyllen på toppen. Server kaken lun med vaniljekesam, rømme eller iskrem til. Endret 25. september 2014 av Gjest Lenke til kommentar
skraml Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Selv elsker jeg alle PJ-albuma til og med Yield. Av de nyere albumene er det bare en og annen enkeltsang jeg liker. Jeg må innrømme at jeg ranker "Ten" øverst selv også, men det har mye med minnene/følelsene dette albumet genererer - hadde jeg hørt PJ for første gang i dag ville nok denne plata komt et par hakk lavere på lista Når det gjelder andre band bør du kanskje, som sagt tidligere i tråden, sjekke ut Alice in Chains. I tillegg vil jeg anbefale Soundgarden og Stone Temple Pilots. Av mindre kjente band må jeg også nevne Temple of the Dog Lenke til kommentar
Toften Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Når du først skal nemne 90-talet, så ikkje gløym Rage Against the Machine. Riktignok ikkje grunge, men har likevel mykje av den same betydninga som Pearl Jam hadde på 90-talet. Mudhoney må heller ikkje gå i gløymeboka. Pearl Jam og Mudhoney gjorde forresten ein cover av MC5' Kick Out the Jams. Nesten like god som orginalen. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Du kjenner sikkert til Mother Love Bone: Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
793 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Mother Love Bone - Crown of ThornsKjedelig sang. Endret 14. oktober 2009 av 793 Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Kjedelig sang. Jeg syns forsåvidt Pearl Jam - Ten er ganske kjedelig også, så da matcher de ganske bra Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Har du hørt noe på Pearl Jam - Pearl Jam? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 litt. det jeg har hørt høres helt annerledes ut en det første. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå