Gå til innhold

[Løst]Kan kobler til internett, men ikke til ruteren

Anbefalte innlegg

Har nå fått fiber inn i huset. De har montert en box (hjemmesentral eller hva det nå heter). Produsent Telsey.

Første dagen, så kunne jeg koble meg til ruteren via kabel og trådløs nett. Men ikke til internett. Men de sa jo at det skulle ta litt tid før internettene ville funke.

Andre dagen, så kunne jeg ikke koble til det trådløse nettet. Så prøvde jeg med kabel, men kom fortsatt ikke inn på ruteren. Men jeg kunne surfe på internett.

Altså, første dagen, så kom jeg inn via å skrive i nettleseren 192.168.10.1

Mens nå så kommer det bare "Tilkoblingen ble avbrutt" (via kabel). Jeg har også prøvd andre IP-adresser, men de svarer ikke i det hele tatt.

Jeg har forresten prøvd å skru av å på strømmen, samt resette den.

Så de to spørsmålene mine er. Hvordan skal jeg nå komme inn på ruteren? Og hvorfor funker ikke Wi-Fi (trådløse) lengre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som posteren over nevner så må alt gjøres fra kundesiden til din leverandør, Wlan er skrudd av som default. Grunnen til at du kom inn før linja var oppe var at boksen da hadde fabrikksoppsett men så fort den kom online lastet den nytt oppsett fra leverandør og der kommer du ikke inn lokalt på den men må gå via websiden til leverandør. Du skal ha fått ett velkomstbrev med login og passord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...