Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av MAC.

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg lurer på å kjøpe en MacBook Pro 15 tommer. Jeg lurte på om dere visste om noen billige plasser å få kjøpt denne. Koster jo faktisk 13 k.

Har dere noen MAC og anbefale?

Kan jeg skrive dokumenter på Ioffice, og åpne denne fila i en PC? Hvis jeg lagrer et dokument på min stasjonære, som kjører Windows 7 og Microsoft Office 2007, kan jeg da åpne dette dokumentet i IOffice på Mac'en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøper du apple produkter gjennom "apple store for education" (det finnes en norsk variant) får du noe avlag i pris (opp til 10% eller der omkring) en macbook pro 15" billigste variant sparer du ca 1000 kr på i forhold til vanlig pris. akkurat nok til å oppgradere til matt skjerm og å kjøpe seg en beskyttelsesmappe.

alternativt kan du stikke innon eplehuset, de har butikker over hele landet. det er ikke sikkert du trenger 15", men kanskje 13" passer perfekt... du kan også få utdannings rabatten på eplehuset

Ser en bort fra bygge- og skjerm-kvalitet så får du mer for pengene hos andre merker. Det negative med skjermen er noe lav oppløsning 1444*xxxx.

Endret av Heiglot
Lenke til kommentar
kjøper du apple produkter gjennom "apple store for education" (det finnes en norsk variant) får du noe avlag i pris (opp til 10% eller der omkring) en macbook pro 15" billigste variant sparer du ca 1000 kr på i forhold til vanlig pris. akkurat nok til å oppgradere til matt skjerm og å kjøpe seg en beskyttelsesmappe.

alternativt kan du stikke innon eplehuset, de har butikker over hele landet. det er ikke sikkert du trenger 15", men kanskje 13" passer perfekt... du kan også få utdannings rabatten på eplehuset

Ser en bort fra bygge- og skjerm-kvalitet så får du mer for pengene hos andre merker. Det negative med skjermen er noe lav oppløsning 1444*xxxx.

Takk for svar. Jeg vet jeg får mer hos andre merker. Men jeg vil ha Mac.

Lenke til kommentar
Har tenkt litt på denne:

http://cgi.ebay.com/NEW-APPLE-MACBOOK-PRO-...=item35a4167203

Hvordan får jeg det til norsk tastatur? Er det noe med denne annonsen dere legger merke til? Hvis jeg kjøper derfra, sparer jeg 4000-5000 tusen. Noen som vet om det er lurt å kjøpe herfra?:)

Hvis du klarer deg uten norske bokstaver på tastene er det ikke noe problem å bare bytte tegnsett slik at du får tilgang til de norske bokstavene. Bruker norsk og engelsk tegnsett om en annen til daglig (engelsk er > norsk tegnsett for programmering), så det er ikke noe stress når du har blitt vant med det. Man skal jo uansett ikke se på tastaturet når man skriver.

Lenke til kommentar

Med frakt og moms vil den maskinen der koste deg ca 12300,-

Hva koster tilsvarende maskin i Norge? Ville ikke handlet fra USA med mindre du selv er i landet og kan ta den med deg hjem så du slipper unna momsen. Ikke ville jeg handlet et 15" maskin til å frakte med seg til skolen hver dag heller. Gå for 13", er et mye mer praktisk format på en bærbar maskin.

Lenke til kommentar
15" MacBook Pro er virkelig ikke mye ekstra å bære med seg. Drømmemaskin på skolebenken. Ville vurdert å kjøpe en brukt. Se etter en med nVidia 9600 GT Pro.

Takk for svar.;]

Hvor skulle jeg kjøpt brukt? Alle som selger brukte er jo 10 år gamle.:p

Jeg må ha noen syke argumenter mot å kjøpe en mac, hvis jeg skal kjøpe en PC istedenfor.

Endret av petter268
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...