bleeh Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Hei! Jeg går 1. året elektro på VGS. Jeg har planlagt å bli elektroingeniør. Jeg lurer da på om jeg må ha ekstra matteogfysikk før jeg kan begynne på elektroingeniør studiene, eller om det holder med generell studiekompetanse? Jeg har sett at man må ha det til noen andre ingeniør studier, men er usikker på om man må ha det til elektroingeniør studiene. Jeg har da tenkt å gå enten elenergi eller data og elektronikk andre året, for så å ta påbygging til generell studiekompetanse. Endret 10. oktober 2009 av bleeh Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Du trenger 2FY og R1+R2 tipper jeg. Lenke til kommentar
bruktCDplate Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Hvis du velger bort påbygning og heller velger lærling tiden, og ender opp med fagbrev, så kan du begynne direkte på ingeniør studie, uten noe utdanning innen matte osv. Trenger kun fagbrevet. (google "y-veien") Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Som betyr desto mer arbeid. Lenke til kommentar
bleeh Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Hvis du velger bort påbygning og heller velger lærling tiden, og ender opp med fagbrev, så kan du begynne direkte på ingeniør studie, uten noe utdanning innen matte osv.Trenger kun fagbrevet. (google "y-veien") Jeg har tenkt på å gjøre det på den måten. Men hvis jeg ikke hadde trengt ekstra matte/fysikk så hadde jeg tenkt å ta påbygging istedet. For å bruke et år mindre. Noen som vet sikkert hva man må ha? På www.jobbfeber.no står det ingenting om at man må ha det, men på andre sider så har jeg sett at det står at man må ha det for de fleste ingeniør utdanninger. Endret 10. oktober 2009 av bleeh Lenke til kommentar
bruktCDplate Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hvis du ikke går lærling tiden, men påbygning istedetfor, så kvalifiserer ikke det til ingeniør studie. Det er for lite matte og fysikk på påbygning. Men 1år forkurs er et alternativ. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Som betyr desto mer arbeid. Men som igjen gjør hen mer ettertraktet og større faglig forståelse. For all del, ta fagbrevet for så å ta ingeniørutdannelsen etterpå. Du kommer ikke til å angre på det. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Mer arbeid? Langt ifra. Universitetene sier jo at de som kommer inn med fagbrev, har mye større forståelse og er mer ettertraktet enn de med generell studiekompetanse. Jeg vil nå si det er mye mer arbeid å ta påbygg. Man skal tross alt lære alt det man har gått glipp av fra almenn utdannelse, på bare 1 år! Jeg går selv 2. året elektro, og satser på fagbrev og ingeniør utdannelse. Lenke til kommentar
bleeh Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Da satser jeg på fagbrev som elektriker da, og så utdanne meg til elektroingeniør Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå