eLang Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Hei. Tenkte jeg skulle oppgradere min pc, men lurte på hva som er mest hensiktmessig. Har ofte oppe mange programmer samtidig som f. eks Adobe Photoshop CS4, Bridge CS4, Adobe Lightroom, Dreamweaver, Outlook, Firefox og Mediamonkey. Nå har jeg PC med Intel Core 2 Duo (2,13 ghz) – 4GB ram – 512MB skjermkort – Asus P5Q pro HK. Kjører Windows 7. Burde jeg gå for en ny prosessor (quad) eller mer RAM (8GB)? Det beste hadde vel vært begge deler, men så er det jo det der med pris… Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 en ny CPU jeg har bare 3GB RAM på en laptop med win7 på og bruker 2GB RAM med alle programmene i adobe master oppe Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Tja, du får nok mest ut av en komplett oppgradering ja, blir kanskje litt dyrt å bytte over til i serien til intel, men du får sannsynligvis mest ut av en Quad core cpu som er klokket på ca 3Ghz + og minst 8Gb minne. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 En Q9550blir vel noe av det beste som du kan oppgradere med et lite budsjett. Neste nivå ville kanskje blitt i7/i5 prosessor som også krever oppgradering av hovedkortet og RAM'en til (DDR3). Og blir derfor betydelig dyrere (3000-4000kr). Lenke til kommentar
eLang Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Dette er jo egentlig et luksus problem for det funker jo egentlig bra nå. Må jo bare vente 2-3 sek nå og da, men ser jo at prosessoren jobber for fult ganske ofte... Blir nok en Intel Q9550. Og mulig en 80GB ssd disk til os. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå