Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dame som kompis er keen på prøvde seg på meg

Anbefalte innlegg

Var på en slags fest med noen venner i dag, og det som hendte da var at en dame som en kompis av meg er keen på prøvde seg på meg (mens han satt ved siden av. Hun vet ikke noe om at han liker henne). Greit nok, dama er fin og sånn hu, men at jeg har en kompis som har en crush på henne gjør at jeg uansett aldri kunne tenkt meg å gå videre. Bro's before hoe's.. You know the deal.

Som dere sikkert skjønner er jeg i en ganske vanskelig situasjon her. Dama er i samme vennekrets som oss begge, og jeg trenger en så høflig som mulig måte å avvise henne på, uten å såre henne. Til informasjon så "skjedde" det uansett ikke noe i kveld. Det var bare så tydelig for alle hva som foregikk.

Jeg avviser jo ikke denne dama for ingenting heller (kunne sikkert normalt gått for henne), i min drømmeverden så hadde heller kompisen min endt opp med henne, eller ihvertfall gjort et realt forsøk.

Greia er at han vennen min sliter med VELDIG dårlig selvtillit. Han er febrilsk opptatt av å holde seg innenfor komfortbobla si, og gjemmer seg heller 24/7 bak en vegg av dårlig ironi og sarkasme. Som de fleste i en slik situasjon er han også mer opptatt av å prate og tenke dritt om seg selv, enn å faktisk finne løsninger.

Det sier seg selv at han med en slik innstilling, så vil ha på et generelt grunnlag utrette lite med både damer generelt, og denne drømmedama hans.

Saken er altså at jeg trenger litt hjelp til å kunne avvise denne dama på en høflig måte, uten at det blir for mye drama, samtidig som jeg får hjulpet kompisen min litt på vei, slik at han kan få seg en real sjanse med denne dama.

Noen übercoole forumfolk som har noen tips?

:cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kok ihop noe svada alà "jeg vil ikke ødelegge vennskapet etc" og at du ikke vil ha ett forhold nå etc etc ... problemet da er at hun antaglig blir villt forelsket i deg, men da har du iallefall ditt på det tørre.

Kompisen din har ikke sjans uansett, han er dømt til å gå på trynet og det verste du gjør... er å gi han falske forhåpninger. Desto fortere han innser at det går til ad undas desto bedre.

Det nytter ikke å være kirsten giftekniv til folk med dårlig selvtillit desverre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...