Heimdalen Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Toppen sier alt! Jeg vil ikke ha Tutch mobil, med et qwerty tastatur. Jeg ser mye på HTC sitt produkt, s740 ( HTC s740 seriøs nettbutikk?) eller er det flere som har andre forslag? håper også på et langvarig batteri, til rundt 3000-3400kr Lenke til kommentar
program Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Hei, S740 er en flott telefon, men jeg må nevne at den har Windows Mobile (Bare så du vet det). Men jeg synes grensesnittet er bra til å være WM. Som på de fleste andre HTC-telefoner er også fulltastaturet bra å skrive på. Jeg har ikke sett så veldig mye på den men kan referere til en test fra Amobil. Du MÅ merke deg at testen er nesten et år gammel, men du kan likevel se på mangler som 3,5 mm minijack osv. Jeg har handlet hos Amentio før og det har andre jeg kjenner og. Har ikke hatt noe problem med det. Det bør dog merkes at de ikke har et eget lager med varer, men leverer fra flere forskjellige underlevrandører. Endret 10. oktober 2009 av program Lenke til kommentar
Heimdalen Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Takk for et fint svar men lurer på om denne mobilen fra Amentio er norsk? altså et nordisk tastatur (æ,ø og å markert)? Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Om du kan smøre deg med bittelitt tålmodighet er kanskje Nokia E72 verdt å vente på. Specs Lenke til kommentar
Heimdalen Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Vente kan jeg desverre ikke gjøre, mobilen min er ganske råtten ! Lenke til kommentar
Heimdalen Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Men er det noen som vet om denne mobilen har et Norsk tastatur? altså æ,ø og å i " små grønne bokstaver" Lenke til kommentar
program Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Ut i fra bildet som ligger der så har den ikke det. Men testen jeg postet sier at du ikke må grave så mye for å finne de. Det står på fremsiden. Endret 10. oktober 2009 av program Lenke til kommentar
Heimdalen Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Ok, takk. men tenker jeg ringer Amentio for å høre om tastene er markert ! EDIT: det ser jo ut so de har tatt bilde fra google eller no, for nesten alle butikkene har det samme bilde! Endret 10. oktober 2009 av -Mannemann Lenke til kommentar
program Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) De bruker et demonstrasjonsbilde. Det er vanlig. Men jeg vet ikke om noen telefoner med ÆØÅ. Det tror jeg blir vanskelig å finne. Uansett så bruker det ikke ta lang tid å bla dem frem, og det er jo ikke de vanligste bokstavene. Endret 10. oktober 2009 av program Lenke til kommentar
Heimdalen Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 neinei, men det hadde jo hvert greit med æ,ø og å i FN key. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Ganske sikker på at amentio ikke ville solgt telefonen om den var foruten æ ø og å tastene. E72 skal etter sigende være i butikken å finne rundt 20. oktober. Endret 10. oktober 2009 av Mr. Lid Lenke til kommentar
thorbj Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 For eksempel Nokia E71 har norske taster på tastaturet, eneste er at 'å' som ligger over tasten 'p', men det er ikke noe problem å trykke funksjonsknappen eller bare ha på ordforslag. Og jeg er villig til å vedde på at norske E72-er også vil komme med norsk tastatur, hvorfor skulle den ikke det? Lenke til kommentar
program Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Jeg mente med egne fysiske taster for Æ, Ø og Å. Lenke til kommentar
thorbj Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 ja, som sagt har jo E71 norske taster? fysiske særegne norske taster, ø og æ er med, og å er gjemt over p. Skjønte ikke helt problemet..? Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Han mener nok fysiske knapper, altså ekstra knapper med æ, ø og å. Det finnes jo egentlig ingen annen mulighet enn å legge de på allerede brukte knapper, så det er jo en nobrainer og burde ikke kunne misforstås Det er jo helt vanlig. Egne knapper som kun har æ, ø og å derimot, det har jeg aldri sett Lenke til kommentar
ferrek Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Han mener nok fysiske knapper, altså ekstra knapper med æ, ø og å. Det finnes jo egentlig ingen annen mulighet enn å legge de på allerede brukte knapper, så det er jo en nobrainer og burde ikke kunne misforstås Det er jo helt vanlig. Egne knapper som kun har æ, ø og å derimot, det har jeg aldri sett Som tidligere nevnt i tråden bør du ta en titt på Nokia E71. Der har "æ" og "ø" egne taster, altså taster med kun de bokstavene. Ingen kombinasjonstaster mao. "Å" ligger på samme tast som "p", men med ordforslag aktivert trengs det sjelden å trykke inn "Fn" for å få "å". Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Bruker selv E71. Har man på ordforslag og skal skrive en enkel "å" i en setning (som f.eks " jeg trenger å gjøre ..) trenger man ikke benytte FN tasten engang. "æ" og "ø" har som allerede nevnt egne fysisk dedikerte knapper uten shift/fn funksjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå