Reow Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Hei, jeg har skaffet meg en ps3, vil gjerne se på film, men da må jeg jo brenne ut filmene på cd osv osv osv.. det jeg vil teste ut er å streame filmene og musikken fra PC til Ps3, men jeg klarer det ikke, både PC og Ps3 er online, jeg har ikke peiling, er det noen som kan gi en ganske noob forklaring til meg? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Last ned ps3mediaserver. Lenke til kommentar
Reow Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Last ned ps3mediaserver. har gjort det men den finner ikke ps3... Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Begge er på det samme nettverket? Brannmur på pc'en? Lenke til kommentar
dannad Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Jeg bruker TVersity, funker fint Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Last ned ps3mediaserver. har gjort det men den finner ikke ps3... Ps3mediaserver er helt klart beste alternativet, tversity er også fett nok, men ikke like bra. Bruker du trådløst? Om du gjør det kan det være greit å teste med kabel for å se om det løser problemet, om problemet da løses er wlanet ditt konfigurert feil eller noe.. Videre kan du deaktivere brannmur på pcen din.. og gå inn på "hovedkonfigurasjon" i ps3 mediaserver, velge nettverkskort og deretter skrive inn ip adressen til pcen din. Om du da fortsatt ikke får kontakt.. ja da har du klart det umulige Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Lurte på dette i stad selv. Har alltid brukt minnepenn til å flytte dokumenter, men ville prøve dette nå. Lastet ned PS3 Media Server, og det gikk som en drøm. Først fant den ikke PS3en, men på søk nr. 2 kom den opp med en gang. Så nå sitter jeg og blar gjennom dokumentene mine på TV-skjermen. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Jeg finner heller ikke ps3 med ps3mediaserver. Er på kablet nettverk, og ps3server er lagt til i brannmur osv... HJELP? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Jeg finner heller ikke ps3 med ps3mediaserver. Er på kablet nettverk, og ps3server er lagt til i brannmur osv...HJELP? Siterer faqen: If it's the case, you may have a problem with your router, have you enabled port forwarding ?The default port of the application is 5001. You can also try to change this default port, or force the IP of your computer in the "General configuration" Tab (you need to restart, after modified and saved values) Also, the application isn't exempt of bug, see Help at the end of this file. Har du prøvd å sette ipen i configuration tabben? Videre foreslås det å forwarde porten, evt endre port.. Si fra om ingen av disse forslagene funker Endret 12. oktober 2009 av Fenixen Lenke til kommentar
Reow Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 Prøvd alle mulige måter og brannmurer osv osv.. Har visst klart det umulige! Fant ut at det bare var å formatere minnepennen min til FAT32 format så kunne jeg bruke den på ps3 så da bruker jeg den primitive måten! har gitt opp streaming greia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå