m00n Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Jente på ca 80kg her. i fettvekt har jeg nok ca 15kg overflødig. Jeg ønsker å slanke meg, men er usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Har en fysisk krevende jobb, og behøver å være sterk. Så burde jeg la være å slanke meg enda, å heller trene styrke for å øke muskelmasse, eller burde jeg fokusere på å slanke meg, og bevare styrken jeg har? Har prøvd endel forskjellige slankeprogrammer, men får ingen resultater, vekta er den samme. Derimot når jeg trener, så merker jeg fort at jeg blir i bedre form, selvom vekta ikke forandrer seg. Noen forslag? Lenke til kommentar
War Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Hovedside. http://www.myrevolution.no/ Artikel om kosthold -health---fitness-concept- Artikel om trening /program Nybegynner Her er ett av resultatene. Det fungerer iallefall, sjekk ut øverste lenke for flere resultater. (ja det er for oss dødlige, ikke kun fitness og bodybuilding) Endret 9. oktober 2009 av War Lenke til kommentar
m00n Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 leste artiklene, interessant lesning, takk for det. Så at det sto at man burde legge vekt på ett program i starten hvor man trener opp kjernemsklaturen, så man får oppbygd seg en generell styrke. Var noe sånt jeg vurderte å gjøre. Hvor mange uker burde man jobbe med det? 12-16 uker kanskje? Lenke til kommentar
War Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) 6 mnd ca. Så er det slik at man må ha en grunnleggende styrke over det hele samt at du må kunne teknikker på baseøvelser 100% for å unngå skade osv. Selv proffe kan bruke flere mnd på å optimalisere en slik øvelse/få inn teknikken. Nå er ikke dette noe tap å måtte trene hakket lavere samt lære seg baseøvelser med litt lavere vekter i 6 mnd. I den perioden vil du bygge like mye uansett siden det er i begynnelsen. Du kan trene uten -health-fitness-concept- også og bare spise på den vanlige måten. Dvs kcaloverskudd ca 3-400 ekstra pr dag en hva du gjør nå. Samt øke proteininntakandelen i kosten til nermere 2gram pr kg kroppsvekt Det blir mer "standard" bulk, bakdelen her er at man får en lik kcalmengde pr dag , dvs dagene du ikke gjør mye og det ble bare tull får du kanskje i deg formye og dagene du gjør masse får du kanskje i deg forlite. Men det er lettere å bruke den metoden i starten , iallefall om alternativet er å begynne med alt på en gang og gå på en smell psykisk/fysisk/økonomisk Endret 11. oktober 2009 av War Lenke til kommentar
m00n Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 skal ha kostholdsveiledning, så råd for kcalmengde pr.dag og hva å spise vil jeg få der. jeg har prøvd jogging som kardio, men det blir jeg ufattelig sliten av. tror ikke jeg er "joggetypen", for å gå i høy hastighet har jeg ingen problemer med, det kan jeg fort gjøre en time i strekk, om jeg går utfor døra hjemme. er det ambefalt som kardio? og hvor mange ganger i uken? Lenke til kommentar
War Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Når det kommer til reduskjon av fettprosent så er det samme ulla om du løper, jogger eller går bare det er ca 500kcal i minus pr dag. Dvs trene for 500kcal, noen av dagene vil jo det være styrketreningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå