Gå til innhold

Stasjonær PC trenger råd 4500 - 5500kr u/skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lommeboka rår det er sikkert, jørn har du sedd denne videoreviewn av eyefinity. For egen del sier jeg bare at et budsjett oppsett av noe slikt vil finne veien til meg, har hadd meg noen års pause fra gaming, ble lei, men der ser det morsomt ut igjen.

 

4870 1 gb har jeg liten problem med å anbefale i en gamerigg på meget stramt budsjett, samme gjelder egentlig 4850, er utrolig mye ytelse en får nå tildags.

 

512 mb er omtrent like bra til 1680x1050 som 1 gb , derimot er det på gjerne mye større forskjeller når vi går opp til 1920 x 1200/1080.

 

Og for å si det slik, riggen jeg anbefaler til brannfjell er akkurat det, budjsett oppsett som vil takle eyefinity.

 

Når det er sagt, eyefinity teknoligien har mye modning igjen, men slik er det med ny tekologi.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Uff ja stilig video. Kanskje jeg må løfte meg litt vekk fra fotball manager spill da. Feil

 

EDIT: fjernet det akkurat Osse, men så at det var riktig allikevel. Thx:)

 

Altså to stk 1280X1024 blir til 2560X1024 med ny teknologi. Det er bra oppløsning på et spill.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Når du mottar din Phenom X2 kan du sannsynligvis låse opp to kjerner allerede ved første oppstart.

 

Du går da inn i bios på vanlig måte (F2, F8 eller F12 osv). I bios trykker du CTRL+F1. Finn så alternativet ACC eller Advanced Clock Calibration og velg "Auto".

 

Starter maskinen nå har du 4 kjerner. Starter den ikke, må du ta ut batteriet fra HK og kortslutte kretsen (binders mellom metallet, eventuelt legge batteri på høykant slik at du berører begge metall-dingsene). Da har du fortsatt 2 kjerner, og alt er som før.. =)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Gigagbyte 770 chipset kr 519,-

Amd PHII 550 3,1 ghz Black Edition, kr 779,-

2 stk ddr2 800 mhz kr 458,-

WD 500 gb kr 349,-

Samsung DVD brenner kr 199,-

Radeon 5850 1 gb, kr 1890,-

 

 

Corsiar 650 w kr 749,-

Antech 300, kr 490,-

 

Skal også bestille til min lille bror nu. Veldig fornøyd. :D

 

edit1:

Opps, 770 chipsette gir en 404 på linken. Selger de det ikke lenger?

Burde jeg bestille dette i stedenfor?

http://www.netonnet.no/art/data/datakomponenter/hovedkort/amd--am3/asus-m4a77/129454.4029/

edit2:

Opps, DVD brenner linken gir også en 404 på linken. Selger de det ikke lenger?

Burde jeg bruke dette i stedenfor?

http://www.netonnet.no/art/data/datakomponenter/brenner/intern-brenner/Samsung-SH-S223CBEBE/087340.4041/

 

edit3:

Opps, Radeon 5850 grafikk kortet gir også en 404 på linken. Selger de det ikke lenger?

 

edit4: OOPS! D:

Fant 5850 på nettsiden, men det er vesentlig dyrere!

http://www.netonnet.no/art/data/datakomponenter/grafikkort/ati/xfx-radeonhd58501gbavp/138068.4037/

 

Betyr det at prisen har gått opp?

Burde jeg heller kjøpe Radeon HD5830 til brodern da?

Endret av Brannfjell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...