Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan stoppe kjeften på en "mobber?"

Anbefalte innlegg

som mange har allerede har sagt er selvironi viktig her. bare vær enig med han i alt han sier og legg på ekstra slik at det blir absurd. eller bare le, eller svare noe som får han til å se dum ut..

”5000 er småpenger for en storkar som deg” --> "ja, egentlig er jeg bare flau over kjøre rundt i en bil der vi kun har betalt 5000 hver. tenkte jeg skulle kjøpe min egen buss jeg. du kan sikkert få sitte på visst du vil."

”En kjekk ung mann som deg tjener jo fort inn de pengene i Skippergaten” --> "ja, du hadde likt det din lille pervo *slengkyss*"

”Du er enig med meg, men du vet det bare ikke” --> "haha, ja stemmer det! :D"

dette er bare ting jeg kom på i farta, du kommer sikkert på bedre ting som passer deg bedre selv.

ps: visst du ler av det han sier går han fra "jeg skal ydmyke denne fyren" til "jeg sa noe morsomt, wee entertainer man!". du viser at det han sier ikke påvirker deg, og du vil ikke lenger komme ut av situasjonen som lavere status.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min versjon:

5000 er småpenger for en storkar som deg: Stor karen er ikke meg men det som ligger mellom beina mine

En kjekk ung mann som deg tjener jo fort inn de pengene i Skippergaten: Nei det går bedre for horer i den gaten, så morra di der forresten

Du er enig med meg, men du vet det bare ikke: Likesom du er en drittsekk men vet det bare ikke?

Lenke til kommentar

Vend ryggen til han når han snakker, overse han totalt og behandle han som luft. Si ifra når han kommer at du ikke er intressert i å høre på han og gå om han ikke skjønner. Noen av dine andre venner burde da følge med dig, om de da er gode venner. Lykke til!

Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, må jeg ærbødigst be debattanter, holde seg til trådens tematikk. VØnsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori. I henhold til retningslinjene ble '3' innlegg slettet fra tråden.

Eventuelle reaksjoner på moderering skal ikke gjøres via "Personlig Melding".

4549441574a.gif

Lenke til kommentar

Cluet er å vise at du ikke tar deg nær av det. At det ikke plager deg. Se på det som vennlig kødding med hverandre, hvor det er om å gjøre å drite hverandre ut, with no hard feelings, eller bare være helt urørt av det hele.

F.eks, deg geniale med ironiske kommentarer er at man egentlig sier det helt motsatte av det man vil si, men på grunn av det ironiske tonefallet når beskjeden man ønsker å sende frem. Så lenge du ikke spiller videre på ironien.

"5000 er småpenger for en storkar som deg. En kjekk ung mann som deg tjener jo fort inn de pengene i Skippergaten”

- Wow, jeg visste ikke at du så sånn opp til meg. Og tro meg, jeg skulle gjerne stått på Skippergaten bae for din skyld. Du skulle tilogmed fått special price... men du vet... Jeg setter så mye pris på den tiden vi vi tilbringer sammen her på skolen... *homoblikk*

Eventuelt, .... men du vet.... jeg og gutt/jente/lærer har en ting på gang og hun/han hadde savnet meg sånn....

Hvis du ikke er typen som liker å kødde rundt så sier du: "Wow, thanks. Jeg visste ikke at du hadde så høye tanker om meg *smil*"

Greia er, aldri la noe noen sier for å være slem gå innover deg. Blir du plaget av det, er målet oppnådd. Han vil tross alt plage deg. Når du viser at først og fremst, du driter i hva han synes om deg, 2. du tar ikke slike ting seriøst, men fortsetter heller å kødde med det, og, du er faktisk i stand til å vippe ham av pinnen, så vil du få det mye mer trivelig.

Du sa han var over deg på den sosiale rangstigen. Vel, hans sosiale verdi baserer seg på å vise at han kan trykke andre, blant annet deg, ned. Han har et behov for å føle seg kul og må bevise det for andre at han er det. Når du istedetfor hever deg over ham, mister han den makten over deg og du vil rykke opp et par hakk i alles øyne.

Bottomline, ikke ta ting for seriøst. Usikre idioter er ikke verdt å bli irritert på. Spøk om det og gå videre.

Dog, ikke lag spøker der du ler av deg selv. Litt selvironi er bra, men du skal ikke være en klovn. Be a Man!

Lenke til kommentar
post-180684-1255249025_thumb.jpg :ph34r:

Hadde jeg vært deg, hadde jeg sagt "HEI, jeg så en plakat ved en butikk i Oslo, der stod det: Kjapp, brukt og billig! og vet du HVA?! jeg tenkte på morra di akkurat da!!"

Etter det denger du jævelen så morra hans griner. Brekk gjerne nesebenet hans!

Eller du bruker ord...(kjedelig løsning)

Lenke til kommentar

Snakke med han om det virker ikke -.- Mobbere føler at de er bedre enn den personen de mobber, de føler seg større. De fortsetter å mobbe fordi de ser at du selv ikke tørr å gjøre noe med det, og de ser at du er redd dem.

Eneste som hjelper er å gi dem skikkelig rund juling. Det er det eneste som virker..

Lenke til kommentar

Inviter vennene dine hjem til å spille dette spillet (inkludert the bastardo):

26743-final_knockout_screensaver_game.jpg

Knus mobberen hardt i spillet. Når han disser deg om et eller annet usakelig vræler du "Nå får du kokos!" og deretter banker du han (ved å gni gjentatte ganger med knokene på hodet hans,) til slutt sier du: jeg vant... IGJEN!!!

Endret av Bappi
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest simon røsdal
Fy fanden sånne typer er av værste sort.

Du kan ta en kinkig en og legge ut hvis du er god på slikt etter en kommentar fra han: Jasså så du maser meg full med dritt om meg selv for å føle deg selv bedre, men liksom du gjør det på en sånn gjemt måte ikke sant? Trenger du hjelp? kjenner et par psykologer som du kan få nummeret av.

Noe lignende hadde hvertfall eg sagt og har sagt, det setter dem ut så jævlig selv om en kinkig stillhet legger seg i luften etterpå ;)

Eller som nevnt banke liv skitten ut av han.

Lenke til kommentar

Universalkommentaren: "Du er så (sykt) sexy når du disser andre," eller noe sånt. Ikke si det med ironi og humør, men med sarkasme, etterfulgt av et sukk eller noe, så skjønner han i tillegg at han oppfører seg som en tosk.

Endret av Duvebassen
Lenke til kommentar

heh.. jeg banka han siste som mobba meg på ungdomskolen..

må si at snakket om jente banka gutt var mer intressangt for folk enn stygg lubben jente xD

vet ikke om det hadde vert løsningen for deg da.. men funka vertfall for meg.. :)

lykke til vertfall.. mobbing er noe dritt.. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...