RasmusKRiis Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Glen Coe - White Cottage 1/80 f/10 ISO 100 13mm PS: Hvis det er noen som lurer på hva den hvite flekken ca. midt på fjellet er, så er det en tåke flekk. Edit: Lagt til full versjon av bildet + endret det nedskalerte bilde. Endret 11. oktober 2009 av RasmusKRiis Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Et bilde det er behagelig å se på. Det er det selvfølgelig komposisjonen som gjør. Det ensomme huset er akkurat passe ensomt, og blir gjort enda mindre av det dominerende fjellet bak. Det eneste jeg skulle ønsket meg var litt mer detaljer/mikrokontraster i fjellet, men antakelig er ikke lyset velegnet for det akkurat her. Lenke til kommentar
telealf Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Flott jobba, svært vellykket S/H og bra komposisjon. Tror det blir vanskelig å få mer detaljer ut av dette med så bgrenset størrelse? Skulle gjerne sett dette i full str. Lenke til kommentar
superbat Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Fantastisk! Likte det veldig godt! Bra jobba, liker bildene dine! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 En klar favoritt av dine bilder fra Skotland foreløpig. Dramatisk vær og sort/hvit er ting jeg liker godt. God komposisjon hjelper på. Tror denne gjør seg i stor størrelse på veggen. Tom Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Nydelig perspektiv, nydelige toner, fin dramatikk og godt komponert. Får litt lyst på en 11-22 selv nå. Det er virkelig et utmerket objektiv. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Flott motiv og god komposisjon. Eksponeringen er bra, men burde kanskje prøve å redde det utbrente området i skyene. Men synes bildet virker litt uskarpt, i hvertfall ute mot hjørnene. Særlig fjellet helt til venstre i bildet ødelegger mye for meg, på grunn av mangel på detaljer. Har du komprimert bildet noe særlig? Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Flott motiv og god komposisjon. Eksponeringen er bra, men burde kanskje prøve å redde det utbrente området i skyene. Men synes bildet virker litt uskarpt, i hvertfall ute mot hjørnene. Særlig fjellet helt til venstre i bildet ødelegger mye for meg, på grunn av mangel på detaljer. Har du komprimert bildet noe særlig? Bildet er komprimert fra 3126 pixels * 1798 pixels. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Ja, skjønner jo at bildet er skalert. Skalert og komprimert er mer eller mindre to forskjellige ting. Men når jeg nedskalerte fullsizebildet i Opera til ca. lik som det andre, ble det betraktelig skarpere og bedre! Tror kanskje du burde tenke litt på hvordan du skal skalere bildene dine før du publiserer den på nett. Etter skalering i PS vil jeg f. eks anbefale deg å bruke Smarth Sharpen en runde med en ganske lav radius. 0.1-0.5, og en amount avhengig av motiv. Hvis du skarper opp før du skalerer for web, og ikke gjør noe mer etterpå, er det lett å få uskarpe bilder. Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Ja, skjønner jo at bildet er skalert. Skalert og komprimert er mer eller mindre to forskjellige ting. Men når jeg nedskalerte fullsizebildet i Opera til ca. lik som det andre, ble det betraktelig skarpere og bedre! Tror kanskje du burde tenke litt på hvordan du skal skalere bildene dine før du publiserer den på nett. Etter skalering i PS vil jeg f. eks anbefale deg å bruke Smarth Sharpen en runde med en ganske lav radius. 0.1-0.5, og en amount avhengig av motiv. Hvis du skarper opp før du skalerer for web, og ikke gjør noe mer etterpå, er det lett å få uskarpe bilder. Ok, tusen takk for tipset! Skal tenke på det neste gang jeg publiserer et bilde på nettet. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Du kan jo alltids prøve å laste opp en ny skalert versjon, så kan jeg jo se om det blir bedre. VIKTIG at du bruker en lav radius, ellers ser det fort veldig oppskarpa ut. Mye smartere å f. eks bruke 0.2 i radius og amount oppe mot hundre, enn 1 i radius og 30 amount. Kommer vel litt ann på motivet da, but you get the point. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Grei USM som funger til det meste: 50/2.8/1. Kontrastøkende USM: 20/50/0. Om du vil lage noe virkelig frastøtende kan du prøve en 200/2.8/1. Det blir bokstavelig talt fælt.. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Synes 2.8 hørtes fryktelig mye ut for webstørrelse. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Ah, for web, ja. Det blir litt ille. Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Det er noe "galt" med utsnittet - jeg savner noe på venstre siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå