rettefeil Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Skal kjøpe meg ny stasjonær pc men er usikker på hva jeg skal kjøpe. Vet man ikke kan forlange stort i den prisklassen men hadde vært fint om den kunne kjørt litt nyere strategi spill og rollespill som witched, oblivion og det kommende Dragon Age; Origins. Hvis det kjøp gjennom nett butikk så må pcen være ferdig bygd. Tenkte litt på denne her fra elkjøp: http://www.elkjop.no/product/data/stasjona...ll-ixtreme-6530 Eventuelt lagt på tusen kroner og kjøpt denne, hva tror dere: http://www.elkjop.no/product/data/stasjona...ll-ixtreme-7530 Har hørt mye bra om komplett, men kan man finne deler man skal ha og få dem til og sette dem sammen før det blir sendt til meg? Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 ville ALDRI kjøpt noen stasjonær data hos elkjøp eller lignende! Lenke til kommentar
Arneeyy Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Med det budsjettet burde du satse på I5 og 5850 Lenke til kommentar
Osse Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Tja, 6000-7000 tusen, her kan du få en meget god gamer pc, dog er grafikkortene på begge de elkjop maskinene for svake. Så var det det der med ferdigbygget. Netshop har et par gode alternativer, og husker jeg ikke feil, så vil de bygge riggen helt etter dine spesifikasjoner. DVS, vi kan finne deler for maks ca 6500,- inkludert OS hos de. Jeg vet ikke om andre gjør dette, vet at komplett har slutta med det. Litt vansklig her, kr 6500 gir ikke nok til å forbrede riggen for crossfire av 5850, forlite penger til psu og hk kombinasjon. Heller ikke rom for radeon 5870. Men singel 5850 er kraftige saker, for å drive et så kraftig skjermkort trengs phii 720 og opp, dog vil phii 550 også drive det. Skulle gjerne brukt noen kroner til, og kan du få det bygget selv kan vi gjøre det en god del bedre enn det jeg foreslår her, men så vidt jeg vet er Netshop en av de få som bygger for deg når du bestiller deler til en komplett rigg. Hovedtrekk: Amd PHII 720 2,8 ghz, radeon 5850, windows 7 64 bit oem, AM2+ 760g m-atx hk, 4 gb ddr2 800, 550 w psu, 500 gb hdd, dvd brenner, midi tower. Radeon 5850 - kr 1995,- Amd PHII 720, kr 950,- 760 g hk, klar for PHII kr 505,- 500 gb HDD kr 369.- 550w psu kr 495,- Kabinett kr 495,- DVD- brenner kr 199,- Windows 7 64 bit, kr 895,- 2 x 2 gb ddr2 800 mhz minne kr 595,- Totalt inkludert mva, eks frakt og bygging kr 6498,- Du kan også sette opp rimeligere rigger som gir meget god ytelse, har her forsøkt å få til den beste gameriggen inkludert OS for kr 6500,- eks bygging. Men som sagt har du en kompis som kan hjelpe deg å bygge så kan vi få dette til litt bedre, men vi da opp i a 7000,- men du vil da ha en rigg klartgjort for crossfire av 5850 på et senere tidspunkt. Edit: glemte å linke til rammen Endret 10. oktober 2009 av Osse Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Forslag Netshop ferdig bygget. Litt dårligere prosessor enn Osse, men det var det beste jeg fant ferdig oppsatt: NetShop Free AMD PC-bygger Du har valgt følgende: 1 stk. NetShop 3 års PC garanti for stasjonære/kampanje modeller (På lager 20+) 1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+) 1 stk. Netshop Miditower,"Telamon II", sort med kortleser og LCD display (På lager 10) 1 stk. MIST, 650W, avtagbare kabler, rev.4 - ATX 2.2, med kabel kit (På lager 100+) 1 stk. ASUS M4A78-VM, Socket AM2+/AM3 AMD 780G+SB700, DDR2, 2xDIMM, GbLAN, (På lager 1) 1 stk. AMD Athlon II X2 250 65W, 3,0 Ghz, 2MB, 45nm, Boxed, AM2+/AM3 (Ubekreftet 13.10.2009) 1 stk. OCZ DDR2 4096MB Gold GX XTC Dual Channel PC2-6400 2x2048MB 800MHz. (5-5-5-18) (På lager 5) Ingen 1 stk. Samsung 750 GB 7200RPM S-ATA2 32MB HD753LJ Spinpoint F1 (På lager 8) Ingen Ingen Ingen 1 stk. XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayP (Ubekreftet 13.10.2009) Ingen 1 stk. Sony DVD-brenner AD-7240S SATA RAM, sort bulk (På lager 100+) Ingen Ingen Ingen Ingen Ingen 1 stk. Microsoft Windows Vista Home Premium OEM Norsk versjon 64-bit med upg Windows 7 (På lager 8) Ingen Ingen Ingen Ingen Ingen Ingen 5 511,- 6 888,- Lenke til kommentar
Osse Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Hehe, så på den også Jørn, er ikke dumt oppsett, særskilt psu'en du fikk rom til, i de fleste spill vil det knapt merkes forskjell, dog er jeg mer usikker på spill som støtter flere kjerner. Mangler jo totalt tester rundt på nettet som gir svar på når en cpu blir flaskehals. En må nesten lese mellom linjene. Irriterer meg foresten grensløst de 2 plassene en kan konfigurere AMD rigger på netshop, er jo ikke mulig å sette inn f.eks phii 550, el phii 720, ørefiker skulle han som setter opp de selvbyggerne hos netshop ha hadd. @jørn har du forresten sedd en eneste god AMD pc bygger ?, jeg har ikke. Edit: Skal farsken sende mail til Netshop og kjefte litt, tror jeg. Edit II. Når var følgende mail sendt til Netshop, håper bare de lytter litt da. Heisann Frekventere mye på Hardware.no, og har til tider handla mye gjennom Dere, dette da det å sette opp rigger har vært min hobby gjennom 20 år. Nå har det seg slik at jeg aldrig bygger eller anbefaler Intelrigger, dette har kun med et markedspolitisk ståsted da (liker ikke tanken på et eventuelt Intel monopol) , så jeg frekventeres ofte på anbefalinger på hw.no. Er ganske så greit når folk skal bygge selv, og husker jeg ikke feil så er Dere en av de få nettbutikker som bygger etter kundens ønske. Problemet oppstår når jeg eller andre ønsker å anbefale ferdig bygde rigger. Og siden det ikke kan falle meg inn å anbefale en Intelrigg, så står jeg fast for å gi en god anbefalning av et AMD oppsett. Hvorfor er det helt umulig å sette opp ferdig rigger hos dere med blant annet PHII 550, 720, 955. Jeg uthever disse 2 fordi de er Black Edition, de passer perfekt i de flest mulig anbefalninger fordi sammen med 7xx chipsett og radeon grafikkort lar AMD overdrive selv en uerfarn klokker få det meste ut av riggene sine. Av hovedkort jeg også saver er det rimelige Fox 790gx kortet, er etter spesifikasjonene iallefall et av de rimeligste hovedkort med mulig for CF og meget bra chipset. Nå har det seg slik at bortsett fra på CPU utvalget har Dere hos Netshop på de andre komponter det beste utvalget på Deres pc bygger, men gi nå oss som har det som en liten lidenskap å studere hvordan en kan sette opp de beste rigger for en gitt pris få mulighet til å anbefale gode ferdigbygde AMD rigger Mvh xxxxxxxxxxxxxx Osse På Hw's forum. Og selv når jeg virkelig forsøker å skrive uten skrivefeil, så sniker de seg inn. Endret 10. oktober 2009 av Osse Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 komplett har da ikke slutta å selge konfigurerbare PCer! Lenke til kommentar
Osse Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Nei men de bygger ikke riggen for deg dersom du plukker ut andre komponeter enn det som står i byggeren deres. Det gjør Netshop, iallefall sist jeg viste, dersom de ikke har endret den politikken. Og det jeg har sedd av AMD byggern på komplett så er den omtrent håpløs, den rett og slett suger. Derimot har Komplett mange gode ferdigpakker med AMD, men tror du de vil sette de sammen for deg, nei Endret 10. oktober 2009 av Osse Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) @Osse: Jeg bruker mest de selvbyggerne på Netshop som du ser. De har noen muligheter for AMD oppsett, og de er bedre enn Komplett sine. Jeg har ikke studert alle mulighetene til Multicom. Ellers er jeg enig i dine vurderinger om sjekk av CPU vs GPU. Slik det ser ut nå virker det som om det lønner seg å bruke pengene på skjermkortet (altså gå opp der) fremfor å gå opp på CPU. Det ser ut som om vi er kommet dithen at de fleste CPUene ikke er flaskehalsen - før en blir veldig ekstrem gamer. Alt fra E7400/AMD250 og oppover drar de fleste skjermkort uten å være flaskehals (virker det som). Hadde jeg hatt tilgang til mye utstyr skulle jeg sjekket det. EDIT: stavefeil Endret 10. oktober 2009 av jornboss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå