stylar Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Hei Har en ekstern disk (Western digital 320GB) hvor jeg har laget en partisjon på ca 30GB for å ta backup av Ps3`n. Den er formatert med FAT32 som Ps3 krever, men backup programmet kommer ikke i gang, for den finner ingen disk. Har prøvd alle USB-inngangene, men like dødt. Samme kabel fungerer uten problem i pc`n. Noen som vet hva som er problemet her? Årsaken til at jeg skal lage backup er at jeg skal sette i større disk i Ps3`n. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Har disken egen strømforsyning eller er dette en 2.5 tommers disk som normalt får strøm via USB ? Lenke til kommentar
stylar Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Har disken egen strømforsyning eller er dette en 2.5 tommers disk som normalt får strøm via USB ? Hei Det er en disk med egen strømforsyning. Lenke til kommentar
MamboJambo Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Sikker på at det er FAT32, og ikke exFAT? Lenke til kommentar
stylar Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Sikker på at det er FAT32, og ikke exFAT? Yes, har sjekket og dobbeltsjekket at det er FAT32. Fremdeles ingen reaksjon i PS3`n. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Sikker på at det er FAT32, og ikke exFAT? Yes, har sjekket og dobbeltsjekket at det er FAT32. Fremdeles ingen reaksjon i PS3`n. hmmmm.. er dette en partisjon opprettet på slutten av disken ? Det kan ha noe med hvor på disken partisjonen ligger, rekkefølgen, og om det er en "primary" eller "extended" partition. Regner med at den andre partisjonen er NTFS. Lenke til kommentar
stylar Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Sikker på at det er FAT32, og ikke exFAT? Yes, har sjekket og dobbeltsjekket at det er FAT32. Fremdeles ingen reaksjon i PS3`n. hmmmm.. er dette en partisjon opprettet på slutten av disken ? Det kan ha noe med hvor på disken partisjonen ligger, rekkefølgen, og om det er en "primary" eller "extended" partition. Regner med at den andre partisjonen er NTFS. Hei Det er bare en partisjon på disken. Den står som primær og aktiv. Disken jeg har heter Western Digital Extreme Lighted Drive320GB USB2.0/Firewire. Produsentens varenr.: WDXC3200JBRNE Kjøpt i april 2006. (Kanskje for gammel?) Fant denne info`n på Sony`s nettsider: "All versions of the PLAYSTATION 3 system will be able to read from and write to most USB storage devices. There may be a few manufacturers' USB storage devices that will not work correctly with the PLAYSTATION 3 system. Additionally, devices that can be properly plugged in to the USB port of your PLAYSTATION 3 do not have to be officially licensed by Sony Computer Entertainment (SCE). However, the devices that are approved for use with the USB ports of the PLAYSTATION 3 must either be made by SCE or be USB certified. Typically, a USB certified product would have the official USB logo on the package, manual or on the label of the product itself." Skulle ikke forundre meg at dette er en av dem som ikke virker... Har gitt opp å prøve mer nå. Byttet harddisk i helgen, så da blir det noen spill som må spilles på nytt. Fikk reddet noen savegames på en memorystick. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 HeiDet er bare en partisjon på disken. Den står som primær og aktiv. Disken jeg har heter Western Digital Extreme Lighted Drive320GB USB2.0/Firewire. Produsentens varenr.: WDXC3200JBRNE Kjøpt i april 2006. (Kanskje for gammel?) Ok, siden du sa du hadde en 30GB partisjon på en 320GB disk så regnet jeg med at resten også var partisjonert. Det er ganske utrolig at en moderne usb-disk ifra WD ikke skal fungere egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå