dolbyac3 Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Go kveld, har litt problemer med en mediaserver jeg bygger meg, problemet er at jeg ikke får RAID`et opp å gå. har følgendene Hovedkort og RAID kontroller Intel SASMF8I https://prisguiden.no/product.php?p...4&cat_id=14 Asus M4N78-VM https://prisguiden.no/product.php?p...0&cat_id=10 planen min var å kjøre 2 stk 80GB disker i RAID (Speiling), og resten av diskene (6 Stk 1,5 TB) på kontroller kortet. første problemet var at kontroller kortet ikke kom opp i det hele tatt, Windows fant det, men ikke noe mer, helt til jeg fjernet RAID på hovedkortet (speilingen), da kom RAID kontrolleren opp, men jeg kommer meg ikke inn på det for å sette opp konfig`en, står trykk <CTRL><E> for setup, men ingenting skjer da. har også kommet meg inn via webgrensesnitt, finner diskene der, men får ikke gjort mer enn å sette opp Array, men der stopper det, får ikke konfigurert mere enn det. kjører MS Vista 64bit som RAID kontrolleren støtter. noen som har noen tips eller kjenner til selve raidkontrolleren?? glemte noe her, under boot så ser RAID kontrolleren diskene i sin fulle størrelse 1,4 mill MB, mens i WEB Console ser jeg diskene som -625000 (hvis jeg husker riktig) oppd. fant ut at webconsole ikke skal brukes på dette RAID kortet... T. Endret 10. oktober 2009 av dolbyac3 Lenke til kommentar
dolbyac3 Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 ingen som har forslag engang? Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 hm prøvd MegaRAID Storage Manager? skall vel gå fint sette op raid derfra? Eller hva intel kaller det, Dette raidkort bruker LSI chip. Lenke til kommentar
dolbyac3 Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 takker for tipset, men dessverre hjalp det ikke, var akkurat samma programmet som intel kaller "web console". akkurat like langt som før... noen andre ideer anyone? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå