Lufthode Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Jeg har vært så uheldig at kattene mine har sølt litt på noen trappetrinn inne hos meg. Dette har nå trukket igjennom og ødelagt trinnene. Så lurte jeg på om det er mulig, og evt hvor mye arbeid det er, å løsne noen trappetrinn og sette inn nye, uten å demontere hele trappen. (Ikke så lett å gjøre, siden trappen er bygget inne. Får en kjøpt løse trappetrinn i furu? Lenke til kommentar
haratang Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Har du trapp med sidevanger, altså at trinnene er festet i endene, så kan du bare glemme å skifte trinn uten å demontere. har du trapp med underliggende vanger borrer du ut pluggene som dekker skruene og løsner trinnene. Er trinnene misfarget så er vel alternativet ymse blekemidler vil jeg tro. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Er trappa ubehandlet/oljet siden sølet har satt seg? Må da være enklere å gi den et strøk olje som blir evntuelt flekker mindre sinlige om ikke helt borte også. Lenke til kommentar
Lufthode Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Jeg tror ikke det bare er misfargingen som er problemet, mer at det har trukket ned i sprekker og skikkelig satt seg, samt at det da er et element med lukt inne i bildet. Leier bare bolig, så må muligens få med meg huseier ned under trappen.. (et rom der som ikke hører til min leilighet) og kikke. Hvis en trapp er "sidevanget", går det da an å bare sage ned trinnene, og feste et nytt et med noen form for vinkler eller lignende? Utsendemessig tror jeg ikke det er noe problem uansett hva vi gjør, siden undersiden av trappen uansett skal kles inn med isolasjon. Er det noe som vil kunne fjerne både misfarging og lukt, eller må hele treverket bare byttes hvis det først har satt seg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå