BarteBaluba Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Hei, jeg sett en del på denne forsterkeren og vurderer den, men har et spørsmål, ser at det er en 7.1 receiver men jeg ønsker å bruke 5.1 høytaler sett på denne og samtidig få utnyttet dolby truehd og dts-hd? Og sånn generelt sett er dette noe å satse på? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Det er ikke noe problem å bruke et 5.1-høyttalersett, selv om receiveren har mulighet for 7.1. Det er de færreste filmer (HD-lyd eller ei) som bruker alle 8 kanalene. 5.1-er mer vanlig. Her får du en kraftig receiver som støtter det nyeste. Yamaha RX-V765 er også et godt alternativ. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 http://www.hifiklubben.no/produkter/hjemme...eiver_sort_.htm kan denne være et alternativ? Føler at den er kansje litt mer kvalitet med tanke på at den ikke er så funksjonell i forhold til prisen og jeg kansje får mer igjen på lydkvalitet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 I mine øyne er AVR255 bedre enn den du linket til. Harman/Kardon er vesentlig kraftigere, noe som også sees på vekta - over 4 kilo tyngre. Dessuten har den langt fra dårlig lydkvalitet etter det jeg har lest om den. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 vurderte en sånn denon før jeg kjøpte avr 255'en min, beslutningen min fallt på styrke, pre-out til effekt forsterker/e, pris (kostet 4599 på komplett) og noen tester på internettet, vil anbefale deg og lese denne http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=79291&testid=4116 (test av 4 recievere i den prisklassen) er veldig fornøyd (ekstremt bra til film, spill, og mer enn bra nok til musikk enda jeg synes han er litt for uraffinert/tilbakeholden i diskantområdet, men det har sikkert noe med høytalerne mine og gjøre også) Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Vel nå har det seg slik at jeg har et budsjett på 4000 kr, denne forsterkeren skal bare drive et 5.1 sett med små stativhøytalere, vil AVR-155 være et bra valg ser at vekten er 11 kg, men det er vel naturlig at den er litt lavere med tankene på at forsterkeren bare driver 5.1 kanaler? EDIT: Ser jo faktisk nå at den mottar ikke lyd gjennom HDMI og da er den uaktuell for meg. I forhold til mitt budsjett er nok Denon det beste alternativet i forhold til pris eller noen andre alternativer? Endret 11. oktober 2009 av roberth1990 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Yamaha er noe du bør se nærmere på. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) ja definitivt, hva med rx-465 prisguide eller så har net on net/pixmania storebroren rx565 for samme pris Endret 12. oktober 2009 av kristus? Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg tenkte jeg skulle opprette en egen tråd men jeg spør likegodt her først: Jeg planlegger å kjøpe meg en AVR255 som inngår i Netshop sitt Ukens Tilbud. Saken er det at tvbenken jeg har er relativt trang, slik at om jeg skal sette recieveren inn der blir det kanskje litt trangt ift. Varmeutvikling. Jeg ser at AVR255 har luftehull på toppen og på sidene. Jeg kan plassere recieveren slik at den har godt med luft over seg, kanskje 15-20cm, og 10-15 cm bak kanskje (tv-benken er lukket bak). Men på sidene er det verre, kanskje bare 0,5-1cm klaring på hver side, det er ingen dør foran dog, slik at den tross alt står ganske åpent. Så spørsmålet er egentlig: Har recievere, i dette tilfellet AVR255 behov for å ha god avstand fra andre objekter både på siden, bak og foran med tanke på varmeutvikling? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 De fleste receivere trenger godt med lufting, så jeg vil absolutt anbefale god klaring. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) God klaring på samtlige sider av reciever? Jeg vil få god klaring foran og over, grei klaring bak og dårlig klaring på sidene. Det er riller både på toppen og på sidene av recieveren. Endret 14. oktober 2009 av Barry White Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Det er selvfølgelig å foretrekke klaring så mange steder som mulig, men dette lar seg ikke alltid gjøres rent praktisk. Jeg snakker for meg selv når jeg sier at jeg har minimal klaring på sidene, men god klaring på de andre sidene, samt toppen. Dette fungerer utmerket for meg og for mange andre også. Endret 14. oktober 2009 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Har du vurdert NAD? Små høyttalere krever ofte mer av en forsterker per lydvolum da de gjerne er mindre effektive siden de ikke får noe hjelp fra kassevolum og størrelse på element. Nad har generelt mye krefter og stor strømforsyning. Hva gjelder lufting: Kan du borre litt i benken for å gi den bedre lufting? Hva med en liten vifte, en 120mm Mist-vifte eller tilsvarende? Med aktiv flytting av luft trenger den ikke store klaringen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Å skjære ut et passelig stort rektangel under selve receiveren hjelper også godt på vei. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Yamaha er noe du bør se nærmere på. Tror kansje jeg skal gjøre det, siden jeg jobber på elkjøp og får alt fra yamaha til innkjøpspris. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Da er nok RX-V765 meget spennende! Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Jeg gikk inn for å tenke litt mer framsiktig og investerte i RX-V1900, burde bli en stund til jeg trenger å bytte ut receiver, med en vekt på 17 kg og 130 w per kanal burde kunne drive ganske store gulvhøytalere. EDIT: I tillegg overbeviste testen i lyd og bilde meg mer eller mindre om å gå for den: http://www.lydogbilde.no/test-yamaha-rx-v1...o4442o.lbt.html Endret 15. oktober 2009 av roberth1990 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Gratulerer så mye med en kjempereceiver! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå