YokiShoki Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Når jeg redigerer et bilde i photoshop så mister jeg mye av EXIF informasjonen etter lagring. Er det en måte å beholde dette på? Jørgen Jonassen Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Bruk v.7 av Photoshop eller PSPro 8. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 Jeg bruker Photoshop 7, og en del av EXIF informasjonen finnes etter redigering, men mye av den er borte når jeg kikker på bildet i Zoombrowser. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Du må kanskje oppgradere til v. 7.01. Se etter oppgradering på www.adobe.com Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Med redigering i Photoshop7 hos meg forsvinner en liten del av EXIF'en, men ikke de viktigste delene...så da er det ikke så farlig (for meg er eksponeringstid, iso, blenderåpning, programoppsett og klokkeslett det viktigste). Men så til mitt problem (som kanskje ikke gjelder den som lagde denne tråden); med NeatImage forsvinner all EXIF-info. Er det mulig å unngå dette, eller er det mulig å ta "backup" på EXIF'en (ved hjelp av f.eks. ExifReader) og legge den inn i bildet på nytt etter redigering i NeatImage? Litt tungvint løsning, men jeg kunne godt tenkt meg å ha informasjonen liggende i bildet.. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 med NeatImage forsvinner all EXIF-info Gjelder demoversjonen, ikke den home-utgaven du kan kjøpe. Lenke til kommentar
hce Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 med NeatImage forsvinner all EXIF-info Gjelder demoversjonen, ikke den home-utgaven du kan kjøpe. Men det må da være mulig å hente ut EXIF headeren, redigere bildet og legge den tilbake igjen? Photoshop tukler uansett litt med headeren Fjerner ting man vil skal være der osv... Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Forebygging er nok det enkleste tror jeg. EXIF-data er nok beskyttet, slik at man ikke skal kunne gå inn å redigere opptakene sånn uten videre. En mulighet er å bruke en HexEditor.... Der kan man gå inn å forandre sitt Canon IXUS til en Canon EOS 1Ds. Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Der kan man gå inn å forandre sitt Canon IXUS til en Canon EOS 1Ds. Og hva er poenget med det? Man ser jo uansett forskjell på kvaliteten mellom de to... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå