Gå til innhold

Trenger hjelp med å åpne skolepcen min! IBM ThinkPad Windows XP Pro

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har en IBM ThinkPad med Windows XP Pro, men jeg har klart å slette meldingen med passordet som eg fikk av HFk på mobilen :(

Og når jeg bruker fingeravtrykket mitt kommer det opp en melding: "systemet har ikke logget deg på. Kontroller brukernavnet og domenet riktig, og prøv å skriv inn passord på nytt."

Er det noen, noen som kan hjelpe meg med å få åpnet denne skolepcen min?

- Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høh? Det er en link. Prøv å trykke på den, så får du svar. :)

hehe åja så det no. er ny her så.. takk for linken,

men er det noen måte å fikse problemet mitt på uten å måtte brenne en cd til.. for trengte visst å gjøre det for å komme meg innpå.

Lenke til kommentar

Skal være en mulighet til, ja.

Start PCen din og trykk F8 mange ganger til du får opp valg om å starte PCen i sikkerhetsmodus (safety mode), gjør dette. Når du har kommet til login-skjermen skal du ha mulighet til å logge inn på en bruker med navn "administrator". Logg inn på den og lag en ny administratorbruker på PCen, restart PCen. Gå inn på administratorbrukeren og bytt passordet til din egen (ikke-administratorbruker) samtidig som du gjør deg selv administrator. Logg ut og inn på din egen bruker, slett administratorbrukeren.

Ble sikkert litt rotete forklart, men får håpe at du skjønner det. :p

Jeg ville heller tatt en tur til it-fyren på skolen din for å fikse det.

Støttes. De blir sikker ikke glade for å høre at du har fiklet for mye med PCen.

Endret av Benny
Lenke til kommentar
Skal være en mulighet til, ja.

Start PCen din og trykk F8 mange ganger til du får opp valg om å starte PCen i sikkerhetsmodus (safety mode), gjør dette. Når du har kommet til login-skjermen skal du ha mulighet til å logge inn på en bruker med navn "administrator". Logg inn på den og lag en ny administratorbruker på PCen, restart PCen. Gå inn på administratorbrukeren og bytt passordet til din egen (ikke-administratorbruker) samtidig som du gjør deg selv administrator. Logg ut og inn på din egen bruker, slett administratorbrukeren.

Ble sikkert litt rotete forklart, men får håpe at du skjønner det. :p

Jeg ville heller tatt en tur til it-fyren på skolen din for å fikse det.

Støttes. De blir sikker ikke glade for å høre at du har fiklet for mye med PCen.

Den metoden fungerer ikke. Jeg har allerede prøvd det før, og dobbeltsjekket med min nå. Det hadde vært veldig gøy å komme seg inn på medelever sin pc med samme metode. :p

Lenke til kommentar

Dette kommer opp:

Meny for avanserte alternativer for Windows. velg et alternativ:

sikkermodus

sikkermodus med nettverk

sikkermodus med bare kommandolinjen

Aktiver oppstartslogginen

Aktiver VGA-modus

siste fungerende konfigurasjon

Gjenopprettingsmodus for katalogtjenester -bare windows-domenekontrollere-

feilsøkingmodus

Deaktiver automatisk omstart ved systemfeil

Start windows på vanlig måte

start på nytt

tilbake til menyen for valg av operativsystem

Har null peiling på hva jeg ska innpå folkens, hadde kunnet trengt litt mer hjelp..

-daniel

Endret av daniiel90
Lenke til kommentar

Jeg har startet opp pcen, å valgt sikkerhetsmodusen, men når jeg kommer til innloggingen kommer det ikke opp noen valg om å logge meg inn som administrator. det kommer bare opp brukernavn og passordfelt :(

dette e mitt kall for hjelp folkens, vær så snill å hjelp meg

- Daniel

Lenke til kommentar
Prøv å skrive inn "Administrator" som brukernavn og la passordfeltet stå tomt, hvis det ikke går ser jeg bare to andre muligheter:

- Lag deg en slik CD som jeg foreslo øverst i tråden.

- Reinstallere Windows

Greit, eg får prøve det. :) Takk for hjelpen Benny !

Lenke til kommentar

Tar du maskinen med innom IT på skolen du fikk den på så fjerner de bios passordet og setter nytt administrator passord.

evnt en annen skole men da må du ta med dokumentasjon på at du har sluttet og kjøpt ut maskinen.

vanligvis kan du også få satt den tilbake til fabrikkimaget om ønsket men de imagene er desverre ikke kommet enda for årets pcr.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Tar du maskinen med innom IT på skolen du fikk den på så fjerner de bios passordet og setter nytt administrator passord.

evnt en annen skole men da må du ta med dokumentasjon på at du har sluttet og kjøpt ut maskinen.

vanligvis kan du også få satt den tilbake til fabrikkimaget om ønsket men de imagene er desverre ikke kommet enda for årets pcr.

faaaaaaaaaan for et stress. takk ska du ha kompis.

Lenke til kommentar

Kjenner du ingen som har pc? Det er ikke verre enn å brenne ut en CD med Windows på, enten Windows XP eller Windows 7. Og installer deretter.

Eventuelt finnes det vel et hull på XP-installasjonen som gjør at du kan bytte Administrator-passordet slik at du kommer deg inn på den gamle installasjonen. Men da må du som sagt ha en Windows XP-CD.

Eventuelt går det an å fyre opp en Bart PE-CD for å få tilgang til harddisken for å ta backup. Mulig det finnes noen 1337-tools der også som kan hjelpe med å fjerne passord. Men om du ikke bryr deg mye om innholdet på pcen så hadde ihvertfall jeg installert Windows 7 på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...