Tekk Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Hei! Min far fikk billappen i Januar 1980, og mener han kan øvelseskjøre med meg, men jeg er ikke så sikker på dette på grunn av at jeg har lest at du må ha en 'grønn lapp' (lappen før April 1979) for å kunne øvelseskjøre med meg uten å ha mc lappen. Så derfor spør jeg om dere kan gi meg et svar på om min far kan øvelseskjøre med meg til lett-mc. Takker for svar ! Endret 10. oktober 2009 av Tekk Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Du lurer på om faren din har lett-mc lappen? Da er det bare å se på førerkortet hans.. Moren min har den, men tror hun tok lappen før 1980, men er faktisk ikke sikkert. Hun er i 50-årsalderen så var vel rundt der. Lenke til kommentar
Tekk Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 en liten skrivefeil der, mente at for å ha en 'grønn lapp' så måtte du ha tatt lappen før April 1979, ikke 1980... Altså, de som hadde en 'grønn lapp' kan kjøre lett-mc, men på grunn av at min far tok lappen noen måneder senere, fikk han ikke denne grønne lappen... Men han tror fortsatt at han kan kjøre lett-mc på det førerkortet han har nå. Og på grunn av dette med grønn lapp så er vi ikke direkte sikker på om det faktisk er lovlig for han å øvelseskjøre med meg. Lenke til kommentar
Dudemeister Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Ganske sikker på at han må ha grønn lapp for at dere skal kunne øvelseskjøre lovlig. Du kan jo ringe kjøreskolen din hvis det er noe du lurer på. Man skal fornye grønn lapp hvert tiende år, hvis ikke jeg tar feil. Endret 10. oktober 2009 av Dudemeister Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Han kan kjøre lett MC hvis (og bare hvis) det står A1 på den. Det skal nemlig stå hvilke klasser lappen gjelder for. Lenke til kommentar
Tekk Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Det skal nemlig stå hvilke klasser lappen gjelder for. No shit Sherlock (!) Visste ikke om at alt gikk under billappen på den tiden eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå