Gå til innhold

Tråden for opptak Politihøgskolen 2010.


Witten

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+432
Åssen fungerer egentlig 4x4?

 

Har aldri skjønt det mattestykket når det gjelder kondisjon, hehe. Tilgi min dumhet :p

Er det ikke bare 4 x 4 minutter med spurt da? Intervaller altså, noe ala det jeg skrev litt lengre oppe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt Nyttår godtfolk! Hvordan ligger dere an med treningen? Jeg ligger ganske godt an med så og si alle øvelsene. I hvertfall styrke og svømme øvelsene. Må nok skjerpe meg litt med løpingen.

 

Nå klarer jeg:

Benkpress 60kg: 10stk

Pull-ups: 6 stk

Svømming: 2.09sek

Spenst: 2.30m

Løping: N/A

 

Har ikke enda prøvd løpetesten. Etter en liten utregning har jeg 15 poeng så langt.

Begynte i høst med håpløse resultater, men etter å ha brukt progammet til phs.no har jeg hatt veldig bra stigning i prestasjonene.

 

Skriv gjerne hvordan dere ligger an! :D

Lenke til kommentar

tjah

 

11 pullups

18+ i benkpress

2.60 cm spenst

løping ca. 13min på 3km

svømming.... stoppeklokka har fått vannskade... ;)

 

Så ikke kjempeforbedringer her.

 

spensten er vanskelig å flytte...pullups er også en sliteøvelse.

 

Tror jeg har mer å hente på å gå ned noen kg i stedet for å øke styrke da jeg dingler med 111kg.

 

Er svømmebriller lov under svømmetesten?

Lenke til kommentar

Hei! Er en gutt på 18 som vurderer sterkt å bli politi. Jeg tenker å ta 3 års utdanning innen økonomi før jeg søker for å bli litt mer "voksen"! hehe :) Er bare et problem og det er at jeg tror karakterene mine er for dårlige til å komme inn på PHS. Har ca 4 i snitt på førstegangsvitnemålet som jeg får til sommeren (går studiespesialiserende), og er redd dette er for lavt, selvom jeg får alderspoeng osv i tillegg etterhvert. Jeg er i god fysisk form og er ganske sikker på at jeg ville klart de fysiske testene, men lurer på om jeg i det hele tatt kommer så langt når karakterene ikke er gode nok? Ser de kun på karakterene før du får invitasjon til å komme på opptak eller har de som er i god fysisk form, men har "daffa" litt på skolen også en sjanse? Noen som vet, setter pris på svar? :)

Lenke til kommentar

Hei. Fulgt med på denne tråden og den opprinnelige tråden og syntes det er veldig interresant lesing.

Min historie: Ferdig med videregående, har nå friår der jeg jobber. Fyller 20 i år, så skal søke på PHS i år for første gang. Har trent på kravene siden sommeren ca, men har et par spm angående beste treningsmåte.

 

Når det gjelder kondisjon, trener jeg foreløpig bare på tredemølle. Tror jeg trener feil der iom at det på testen bare skal løpes 10 min, så trener jeg bare 10min på tredemølle. Jeg pleier å øke hastighet for hver gang, altså løpe kort-og-fort, istedet for langt-og-sakte. På benkpress klarer jeg foreløpig 6-7 stk på 60kg. Er beste måten å f.eks klare 10-11 på 60, eller burde jeg øke vekten til f.eks 70kg og klare 3-4 der?

Lenke til kommentar

i og med at det på testen blir brukt 60kg så vil jeg anbefalle å trene med det. gjør alt så likt som overhode mulig til hva som kommer til å bli realiteten. tredemølle er helt ok, men kan ikke sammenlignes med kondisjonstesten på opptaket. skritt opp og lag en bane (feks på en parkeringsplass om kvelden) og gjør testen så lik som mulig. legg deg ned på begge sider og pøs på i ti minutter mens du prøver å telle antall runder, hehe.

 

lykke til folkens!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Tips: Det kan være greit å ha noen med deg som kan telle antall runder. Har skjedd et par ganger at jeg har glemt det i all peset. Det er en god idé å kjøre gjennom løpetesten (og alt det andre, forsåvidt,) så du vet hvor du står.

Lenke til kommentar

Jeg kunne godt tenkt meg å være politietterforsker, men å gå rundt i skinnjakke og legge vanskelige fjortiser i bakken er ikke akkurat noe som appelerer til meg.. Er det slik at hvis jeg tar første år + praksis + siste år av av bachelor på politihøgskolen, så jobber 2 år (for å ha 3 år praksis) og videre tar en master etterpå, så vil jeg automatisk få jobbe som etterforsker innen feltet jeg har valgt på masteren? Jeg er litt redd for at "alle politimenn skal gjøre alt" politikken vil føre til at jeg med jevne mellomrom vil måtte holde på med trafikkontroll og hente tullinger på byen likevel.. :(

 

Jeg lurer og på om det er en aldersgrense for når man MÅ pensjonere seg fra politiet? Jeg har tenkt å leve til jeg er 120 minst, og det hørres ikke så gøy ut å måtte finne meg noe annet å gjøre når jeg er rundt 60 liksom..

 

De fysiske testene er 0 problem, men jeg har ikke lappen enda (selv om jeg er ferdig med kjøreopplæring), noen som vet fristen for når jeg må ha lappen om jeg skal søke i år?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...