Gå til innhold

Tråden for opptak Politihøgskolen 2010.

Witten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har dette :

Mandag : Styrkeøvelser/ svømming etter trening.

Tirsdag : Løping/ svømming

Onsdag: Styrkeøvelser/ svømming

Torsdag: Løping/ svømming

Fredag: Styrkeøvelser/ svømming

Har ikke gjort så mye løping enda. Er for det meste svømming og styrke som plager meg mest :p

Lenke til kommentar

Mitt treningsopplegg er som følger.

mandag : Sirkeltrening og løping med noen tenåringer jeg er trener for, blir mye medisinball og situps. løper hjem 4km

tirsdag : svømming om morgenen hvis jeg jobber sent, styrke om kvelden

Onsdag: svømming om morgenen, bakkeløp med 4x4min om kvelden. (øke oksygenopptak og brenne fett

Torsdag: Styrke

Fredag: veksler mellom å løpe før jobb og svømme. kvelden om fredagen er familietid

lørdag: FRI

Søndag: Styketrening og av og til svømming med guttungen.

Dette programmet har funket veldig bra for meg, siste gang jeg prøvde på svømmetesten svømte jeg inn på 2.13,5 med slyngbenspark siste 25. løpetesten har jeg ikke prøvd men det er nok der sammen med kroppsheving jeg sliter mest. har gått ned 9 kg på siden jeg skrev mitt første innlegg i denne tråden, merker at formen kommer seg stadig, men har fortsatt minst 15kg til å kvitte meg med.

good news, jeg har enerkravet på benkpress inne i det minste.

lykke til med treningen folkens, er vi heldige så snakkes vi i august

Lenke til kommentar

Konge at du ser god framgang Terboven!:D Inspirerer meg og sikkert andre også veldig!

Slik ser treningsplanen min ut. Har gjort litt endringer på den siden forrige gang, siden jeg kjente det ble litt mye på den forrige.

Mandag: Styrke, Utholdenhet

Tirsdag: Svømming

Onsdag: Styrke

Torsdag: Utholdenhet

Fredag: Svømming, Stryke

Lørdag: Utholdenhet

Søndag: Fri

Følger stryke- og utholdenhetsprogrammet man finner på phs.no. Har gjort noen endringer på styrkeprogrammet, men ikke stor. Tør ikke ta markløft, siden jeg har slitt med ryggproblemer i 5-6 år og først nå har det begynt å bli bra. Noen tips om hva jeg kan gjøre istedenfor for markløft?

Lenke til kommentar

Jeg og dama skal flytte til Oslo til høsten og forhåpentligvis går jeg da på Politihøgskolen og hun på Universitetet. Men slik jeg ser det må minst en av oss jobbe ved siden av skole for at ting skal gå rundt. Har noen erfaringer om det er mulig å jobbe ved siden PHS, eller om skolen tar all fritid?

Takker for svar!

Lenke til kommentar

Helgejobber nok greit. Vet ikke hvor mye tid man har ellers. Tror nok det er som andre studier, at du har tid på kveldene også. Men går nok sikkert mye utover studier. Så det er vel ikke å anbefale at man jobber for mye ved siden av studiene. Leste en eller annen plass at politistudenter hadde deltidsjobber som vekter etc..

Lenke til kommentar

Har et ganske variert treningsprogram. Fikk det laget til meg på treningssenteret, de hadde visst en som hadde hatt mange potensielle politistudenter.

Jeg har ikke heeelt funnet ut hvordan jeg skal legge opp treningsmengden enda, men har et greit utgangspunkt, så jeg tror at en 3-4 ganger i uken med trening skal gå fint!

Jeg må fokusere mest på styrketrening for øyeblikket, så tar jeg svømming og kondisjon etterhvert. Har hørt at kondisjonstesten er slitsom pga det faktum at vi må opp og ned to ganger per runde...

Lenke til kommentar

Jeg har nå gått over i del to av treningen min, med nytt treningsprogram. Merket at det begynte å stagnere på det første.

Trener nå tre dager styrketrening, to-delt program på overkropp/underkropp. En dag svømming, en dag intervalltrening og en dag med langkjøring. Jeg bytter mellom løping og sykling for at kroppen skal få litt variasjon. Alt i alt blir det seks dager i uken med en dag totalt FRI. :thumbup:

Sliter nok absolutt mest med svømmingen, så den er litt kjip. Vanntilvenning er noe herk!

Lenke til kommentar

Skulle egentlig melde meg på svømmekurs. Men så plutselig etter å ha studert en rekke svømme-videoer løsnet crawl svømmingen. Det må sies at jeg har svømt veldig mye siden oktober for å få vannfølelsen. Nå må jeg bare jobbe mer med pusteteknikk, benspark og vendinger.

Svirrepipp: Hvis du tilbringer mye tid i bassengen, så kommer vanntilvenningen etterhvert.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om man kan jobbe som politi i tyrkia? Altså at man har tatt utdanningen her i Norge og har jobbet noen år, og senere vil jobbe i tyrkia som politi.. er det mulig? eller må man ta tilleggskurs?

setter stor pris på svar :) takk!

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om man kan jobbe som politi i tyrkia? Altså at man har tatt utdanningen her i Norge og har jobbet noen år, og senere vil jobbe i tyrkia som politi.. er det mulig? eller må man ta tilleggskurs?

setter stor pris på svar :) takk!

Må vel gå på ekstrakurs eller noe tenker jeg.

Norsk politiutdannelse er jo tilpasset norske forhold og norske lover. I Tyrkia er det annerledes forhold.

Men hva veit vel jeg? Kontakt phs selv og spør for å være sikker :)

Endret av JF89
Lenke til kommentar
Lurer på om det er lov å bruke svømmebriller og neseklype på opptaksprøven i svømming. Blir helt satt ut av vann i nesen i vendingene når jeg ligger med ryggen ned under vann. Noen som vet?

"Bruk av svømmebriller eller neseklype er ikke tillatt"

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...