Fisk1 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 ha ha det har jeg også lett etter men har ikke tørt og spørre i frykt for at det er meg det var noe galt med... typisk at den hadde vært rett forran nesen på meg... ja ... ikke vet jeg... Ja, jeg er nå så blind at det kunne like gjerne vært linka i teksten og jeg hadde ikke sett det. Nåja, det ser ut som alekstef har funnet det for oss. Mener dere dette skjemaet? Ah-ha! Jeg visste det var et sted jeg ikke hadde lett ja. Takk skal du ha. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Ah-ha! Jeg visste det var et sted jeg ikke hadde lett ja. Takk skal du ha. Bare hyggelig Men sikker på at dere ikke får dette skjemaet sammen med omslagsarket? Vet ikke helt, men det kan være en grunn til at de ser ut til å ha fjernet det fra PHS sine sider? Jeg kunne heller ikke finne det der. Muligens noe med SO å gjøre? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Bare hyggelig Men sikker på at dere ikke får dette skjemaet sammen med omslagsarket? Vet ikke helt, men det kan være en grunn til at de ser ut til å ha fjernet det fra PHS sine sider? Jeg kunne heller ikke finne det der. Muligens noe med SO å gjøre? Det kan godt hende, sannsynligvis er det slik, eller at vi får det hos legen. Men jeg ville bare ta en titt på det, før jeg evt. må fylle det ut. Hehe... Lenke til kommentar
Terboven Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 hei, er godt i gang med trening av styrke og kondisjon, og hadde i dag min første svømmeøkt, merker at jeg trenger mye mye trening i basseng før ting sitter. syns det gikk veldig bra ett lite parti men fikk vite av badevakten at der jeg svømte da holdt 2 knop medstrøm. så der fikk vi den så min oppfordring til folket er, begynn tidlig med svømmetreningen. det kan nok ta lengre tid en vi vil tro Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Legeskjemaet følger ikke med papirene i omslagsarket. De skal sendes inn sammen med det. Det blir lagt ut en lenke til legeerklæringen før opptaket. Lenke til kommentar
Glava Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Legeskjemaet følger ikke med papirene i omslagsarket. De skal sendes inn sammen med det. Det blir lagt ut en lenke til legeerklæringen før opptaket. Ja det gjør det nok men som Fisk 1 så var jeg også nysgjerrig på hva det inneholdt Lenke til kommentar
stud-politi Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hvis det er mange i Oslo som planlegger opptak til neste år, så kunne det vært en fordel og gått sammen og hatt noen organiserte svømmeøkter. Jeg går selv på PHS og har vært aktiv svømmer, svømmeinstruktør og svømmetrener for konkurransesvømmere. Hvis det er interesse for noe slikt, kan jeg gjerne delta i dette. Det er utrolig mange ting man kan hente på teknikk, vendetreninger og startsstup på selve prøven. Lenke til kommentar
Chaalex Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Hvis det er mange i Oslo som planlegger opptak til neste år, så kunne det vært en fordel og gått sammen og hatt noen organiserte svømmeøkter. Jeg går selv på PHS og har vært aktiv svømmer, svømmeinstruktør og svømmetrener for konkurransesvømmere. Hvis det er interesse for noe slikt, kan jeg gjerne delta i dette. Det er utrolig mange ting man kan hente på teknikk, vendetreninger og startsstup på selve prøven. Dette høres helt topp ut! Jeg er herved påmeldt hehe Men jeg må si at uansett hvor god du er er det svært tvilsomt at du får meg til å stupe! Det blir som å få vannet i bassenget til å dele seg Men "finpuss" på teknikk og slikt hadde jeg i alle fal hatt kjempe godt av. Jeg er det man kan kalle fullstendig selvlært Lenke til kommentar
Svirrepipp Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Jeg er veldig med på en eller annen slags form for organisert svømming eller trening eller lignende. Nå trener jeg kun på studentidretten, da(råbillig) og skal ta et svømmeteknisk kurs denne høsten. Hva med å gå igjennom testene på nyåret? Chaalex, har du planer om å starte svømmetesten fra bassengkanten uten stup? Jeg kan overhodet ikke stupe, men tror kanskje jeg er nødt til å starte med stup for å ikke miste for mye tid. Leste også i treningsprogrammet at det er hensiktsmessig å bestemme seg for hvorvidt man skal svømme hele brystøkten med vanlig bryst eller crawl. Er det gjennomførbart med kun vanlig bryst? Jeg tror jeg skal prøve så godt jeg kan å lære meg crawl ihvertfall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Er det gjennomførbart med kun vanlig bryst? Jeg tror jeg skal prøve så godt jeg kan å lære meg crawl ihvertfall. Hvis jeg husker riktig så svømte Politistudent vanlig bryst, og klarte seg fint. Det har nok meget mye med hvordan man glir i vannet. Norges Idrettshøgskole har utarbeidet et meget bra svømmeprogram for PHS-opptaket, har selv sett litt på den og såvidt begynt på tipsene der, og det virker bra. Programmet kan du finne her. Lenke til kommentar
Chaalex Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Jeg er veldig med på en eller annen slags form for organisert svømming eller trening eller lignende. Nå trener jeg kun på studentidretten, da(råbillig) og skal ta et svømmeteknisk kurs denne høsten. Hva med å gå igjennom testene på nyåret? Chaalex, har du planer om å starte svømmetesten fra bassengkanten uten stup? Jeg kan overhodet ikke stupe, men tror kanskje jeg er nødt til å starte med stup for å ikke miste for mye tid. Leste også i treningsprogrammet at det er hensiktsmessig å bestemme seg for hvorvidt man skal svømme hele brystøkten med vanlig bryst eller crawl. Er det gjennomførbart med kun vanlig bryst? Jeg tror jeg skal prøve så godt jeg kan å lære meg crawl ihvertfall. Graff fra den originale phs tråden skrev noe om at hvis du ikke er 100prosent sikker på å stupe lønner det seg og starte fra basengkanten! Det er ikke uvanlig å gjøre dette og du taper ufattelig mye mer tid på å gjennomføre et misslykket stup (hvis jeg husker riktig fikk han selv problemer med svømmebriller som falt av) enn og bare starte fra kanten. Det er gjennomførbart med bare bryst! Politistudent (igjen fra den originale tråden) gjorde selv det hvis jeg ikke husker feil. Min erfaring er allikevel at hvis du ikke kan svømme verken bryst eller crawl er det enklere å oppnå gode resultater med crawl. Det føltes i alle fal mye mer naturlig for meg. Edit: Alekstef, jeg tror vi husker riktig hehe Endret 22. oktober 2009 av Chaalex Lenke til kommentar
Rute Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 æsj jeg sliter med svømmingen.. bruker ca 2 min Hvordan ligger dere an med benkpress? Jeg har en plate i brystkassen og skal ta den ut nå i starten av mai så jeg er spent på å se om jeg vil klare 60kg til slutt! Ingen som har noen gode tips ang benkpress vel? Lenke til kommentar
Terboven Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Begynn med noenlunde lette vekter. slik at du kan få inn en trygg og god teknikk. da slipper du at du får skader i støttemuskulatur. tren med mange repetisjoner og 3-4 set. når du kjenner at vekten du kjører med er lett så øker du vekt. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Personlig trener ikke jeg til PHS enda, men jeg kjører i hvertfall 10x3, 3 ganger i uken når jeg tar benkpress, og har vel økt med 10 kg siden Januar. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Hva er inntakskravene egentlig i Kongsvinger? Hvilket karaktersnitt kreves det? Lenke til kommentar
stud-politi Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Hvis det er mange i Oslo som planlegger opptak til neste år, så kunne det vært en fordel og gått sammen og hatt noen organiserte svømmeøkter. Jeg går selv på PHS og har vært aktiv svømmer, svømmeinstruktør og svømmetrener for konkurransesvømmere. Hvis det er interesse for noe slikt, kan jeg gjerne delta i dette. Det er utrolig mange ting man kan hente på teknikk, vendetreninger og startsstup på selve prøven. Dette høres helt topp ut! Jeg er herved påmeldt hehe Men jeg må si at uansett hvor god du er er det svært tvilsomt at du får meg til å stupe! Det blir som å få vannet i bassenget til å dele seg Men "finpuss" på teknikk og slikt hadde jeg i alle fal hatt kjempe godt av. Jeg er det man kan kalle fullstendig selvlært Joda. Du klarer å stupe til slutt du også! Mange bruker mye tid på den siste lengden (som går på rygg) og taper tid i vendingene. Har du fått testet øvelsen i sin helhet? Lenke til kommentar
Rute Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Hvis det er mange i Oslo som planlegger opptak til neste år, så kunne det vært en fordel og gått sammen og hatt noen organiserte svømmeøkter. Jeg går selv på PHS og har vært aktiv svømmer, svømmeinstruktør og svømmetrener for konkurransesvømmere. Hvis det er interesse for noe slikt, kan jeg gjerne delta i dette. Det er utrolig mange ting man kan hente på teknikk, vendetreninger og startsstup på selve prøven. Dette høres helt topp ut! Jeg er herved påmeldt hehe Men jeg må si at uansett hvor god du er er det svært tvilsomt at du får meg til å stupe! Det blir som å få vannet i bassenget til å dele seg Men "finpuss" på teknikk og slikt hadde jeg i alle fal hatt kjempe godt av. Jeg er det man kan kalle fullstendig selvlært Joda. Du klarer å stupe til slutt du også! Mange bruker mye tid på den siste lengden (som går på rygg) og taper tid i vendingene. Har du fått testet øvelsen i sin helhet? Om jeg får meg jobb i Oslo så melder jeg meg på denne jeg også! Og jeg kunne trengt hjelp til stuping! Jeg stuper alltid så dypt at jeg nesten treffer gulvet (1.90 m dypt )- hvilket vil si at jeg taper litt tid regner jeg med Lenke til kommentar
Chaalex Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Hvis det er mange i Oslo som planlegger opptak til neste år, så kunne det vært en fordel og gått sammen og hatt noen organiserte svømmeøkter. Jeg går selv på PHS og har vært aktiv svømmer, svømmeinstruktør og svømmetrener for konkurransesvømmere. Hvis det er interesse for noe slikt, kan jeg gjerne delta i dette. Det er utrolig mange ting man kan hente på teknikk, vendetreninger og startsstup på selve prøven. Dette høres helt topp ut! Jeg er herved påmeldt hehe Men jeg må si at uansett hvor god du er er det svært tvilsomt at du får meg til å stupe! Det blir som å få vannet i bassenget til å dele seg Men "finpuss" på teknikk og slikt hadde jeg i alle fal hatt kjempe godt av. Jeg er det man kan kalle fullstendig selvlært Joda. Du klarer å stupe til slutt du også! Mange bruker mye tid på den siste lengden (som går på rygg) og taper tid i vendingene. Har du fått testet øvelsen i sin helhet? For et halvt år siden klarte jeg på mitt beste rett over 2, dette var altså uten stup. (noe jeg var jævlig fornøyd med da jeg trodde jeg skulle stryke gang på gang hehe). Det klarer jeg ikke, har en sperre i hode som gjør at jeg ombestemmer meg i siste liten også blir det magaplask, off ! Jeg tror definitivt jeg er en av dem som taper en del tid på den siste rygg biten ja! Edit: Har nettopp begynt å svømme igjen etter en lenger pause (men nå er det ikke noe mer pauser altså hehe). Nå svømmer jeg annenhver dag, men har ikke fått testet tiden enda da jeg nå svømmer ett sted med dobbel så lang lengde som på opptaket. Endret 22. oktober 2009 av Chaalex Lenke til kommentar
Svirrepipp Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Jeg tror kanskje stupingen vil skape mer problemer for meg enn det vil hjelpe. Er en viss fare for at jeg bommer på noe og kommer litt dårlig ut, så kanskje like greit å starte fra kanten? Men jeg tar ikke den avgjørelsen ennå, ihvertfall! Er det forøvrig noen som har noen gode ideer til hvordan man kan trene på lav bom for kvinner uten den faktiske bommen? Har ikke tilgang på en bom og finner ingen passende måter å teste det på.. Utrolig digg treningsøkt i dag, og alt stemte! Skal øke på benk til uka og ha første time på svømmekurset. Har blitt skikkelig treningsentusiast og selv mølla er bare gøy. Jeg lurer litt på hvor lenge dette kan vare men. Hehe. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Hva er inntakskravene egentlig i Kongsvinger? Hvilket karaktersnitt kreves det? Endrer seg hvert eneste år, kompis! Men i år var det vel 45-46 konkurransepoeng for Kongsvinger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå