10 Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Enn med deg? Hvordan ligger du ann med treningen? Treningen går forholdsvis greit. Tror styrkedelen vil gå greit. Har 30 i benk nå, men regner med jeg kommer meg opp på 35 etterhvert. Lengde og bom skal gå bra. Jeg er mest spent på kondisjonen. Trener pulsspinn og tredemølle, men synes det både er tungt og lite motiverende for tiden. Men får håpe det kommer seg. Jeg har et spørsmål til. Skal prøve å formulere meg nogenlunde greit. Jeg har søkt Oslo på første og Stavern på andre. 1. Er det slik at hvis jeg ikke oppfyller poengene til å komme inn i Oslo, så vil jeg automatisk konkurrere for å komme inn i Stavern? 2. På hvilket grunnlag innkaller de folk til opptaksprøvene (jeg antar det er poeng)? Jeg er ferdig med en bachelor nå i vår, og får ikke sendt inn vitnemålet før siste del av juni. Hvordan kan de da se at jeg evt er god nok, når alle poengene mine ennå ikke er inne når opptaksprøvene går? Konkurrerer jeg da kun på grunnlag av andre poeng jeg har? Mulig det ble knotete, men vi prøver Og forresten, tusen takk for at folk er så vennlige og svarer og hjelper hverandre her inne. Det synes jeg er helt knall Tror jeg har svaret på begge (andre for rette meg viss jeg tar feil) 1. Riktig 2. Man kaller inn folk til opptaket uavhengig av poeng. OBS: Fann dette skrivet ute på PHS sine sider som handler om søknadsprosessen og hva som skal være med i omslagsarket (pass, kopi av førerkort m.m.) http://phs.no/Documents/2_Studietilbud/1_Bachelor/Velkommen%20som%20s%C3%B8ker%20til%20politih%C3%B8gskolen.pdf Syns egentlig at alle som klarer å gjennomføre søknadsprosessen burde få bli politi Endret 22. februar 2010 av 10 Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) 50 i konk poeng burde da rekke glatt. Nope, trena fast i 2-3år nå, så er egentlig i tipp topp form. Eneste minuset er at jeg har 2 i norsk, så kommer ikke inn på PHS uansett hva jeg gjør = ) Skal jobbe 1år til, for så ta opp fag (fristen gikk ut igår), så søke PHS. står det respekt av! Kjør på! Hvis du har et sterkt ønske om å komme inn i oslo, så kan det være lurt å sikre et par poeng til... Snittet for å komme inn lå på rundt 50, men sank ned til 49,6 etter de som sa nei hadde trukket seg... Men tre andre gode (kanskje til og med på mange måter bedre?) skoler også, da! Og der holder det med 50 poeng Hva er det ca i år? Endret 30. november 2011 av TanglewoodD Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 50 i konk poeng burde da rekke glatt. Nope, trena fast i 2-3år nå, så er egentlig i tipp topp form. Eneste minuset er at jeg har 2 i norsk, så kommer ikke inn på PHS uansett hva jeg gjør = ) Skal jobbe 1år til, for så ta opp fag (fristen gikk ut igår), så søke PHS. står det respekt av! Kjør på! Hvis du har et sterkt ønske om å komme inn i oslo, så kan det være lurt å sikre et par poeng til... Snittet for å komme inn lå på rundt 50, men sank ned til 49,6 etter de som sa nei hadde trukket seg... Men tre andre gode (kanskje til og med på mange måter bedre?) skoler også, da! Og der holder det med 50 poeng Hva er det ca i år? Altså, jeg har 35studiepoeng (grovt regna) så jeg kan se langt etter å komme inn? Ingen som vet hva det er i år... Opptaket er jo ikke gjennomført enda. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Høres bra ut Terboven, og så klart, alt er overkommelig bare du vil. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Hva er det ca i år? Altså, jeg har 35studiepoeng (grovt regna) så jeg kan se langt etter å komme inn? Jeg tipper 41-46 (Bodø - Oslo) Det er dessuten konkurransepoeng du må se på @Stina Jeg hadde, når jeg var liten problemer med vann i øret. De skulle operere inn et lite rør som skulle drenere dette. Men uvisst av hvilken grunn ble ikke det noe av.. Jeg har ikke testa hørselen på mange år, men jeg tror ikke jeg hører dårligere på høyre enn venstre. Kanskje det går over av seg selv? Kjenner flere som har gjort dette, så du kan jo høre med legen hvis det ikke bedrer seg Endret 23. februar 2010 av Kaktuz Lenke til kommentar
StinaSS Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 @Stina Jeg hadde, når jeg var liten problemer med vann i øret. De skulle operere inn et lite rør som skulle drenere dette. Men uvisst av hvilken grunn ble ikke det noe av.. Jeg har ikke testa hørselen på mange år, men jeg tror ikke jeg hører dårligere på høyre enn venstre. Kanskje det går over av seg selv? Kjenner flere som har gjort dette, så du kan jo høre med legen hvis det ikke bedrer seg Ja, jeg er ganske spent. Jeg har vært til legen, og det har blitt hull i trommehinna under skylling av øret. Så gruer meg litt til kontrollen den 10. mars, for kommer til å være rimelig skuffa hvis øret ikke duger enda. Ikke sikkert det har grodd godt nok til at jeg tilfredsstiller hørselskravet. Veldig frustrerende! Men skal kanskje ringe opptakskontoret for å høre om det ikke kan finnes en løsning. Øret er jo bra til juni liksom. Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Tror ikke du skal være veldig skeptisk til øret. Det er faktisk ikke sånn at du blir bedt om å ryke og reise hvis du har litt dårlig hørsel hos legen. Jeg hadde litt feil verdier men ble likevel kalt inn Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Sitter og pludrer litt nå og fikk lyst til å vise litt av min hverdag. Vil bare si at dette er ulykker uten personskader Gikk litt fort i svingen, men ingen ble skadet Lette etter sjåføren i et par timer, og fryktet det verste. Han hadde gått til en bensinstasjon noen kilometer unna... Disse to traff hverandre: Sånn går det når en tar seg ei halvflaske vodka... Alle disse ble kalt ut av Politiet Endret 5. mars 2010 av Rune 30 Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Ser ut som en morsom jobb! Lenke til kommentar
StinaSS Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Nok et spørsmål! Må vi sende inn vitnemålet vårt fra vgs? På Samordna Opptak står det at vi ikke trenger det, siden det sendes automatisk, hvis det er lagret hos dem. På phs sine sider står det at vi skal sende det med. Hva stemmer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Nok et spørsmål! Må vi sende inn vitnemålet vårt fra vgs? På Samordna Opptak står det at vi ikke trenger det, siden det sendes automatisk, hvis det er lagret hos dem. På phs sine sider står det at vi skal sende det med. Hva stemmer? Er vel bare å sende det med for å være sikker. Det kan være at PHS sin informasjon er litt utdatert på det området, med tanke på at SO er relativt nytt i sammenheng med PHS, men bedre å være sikker Lenke til kommentar
kakara Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Jeg sendte mail til samordna opptak og spurte om det der. Svaret var: "Du skal bare sende inn en bekreftet kopi av vitnemålet sammen med omslagsarket når du mottar det fra oss." Da er jo den grei! Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Er det forresten noen som har mottatt omslagsarket enda? Lenke til kommentar
pennogpapir Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Er det forresten noen som har mottatt omslagsarket enda? Nei.... så håper jeg ikke er alene om det Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Nei.... så håper jeg ikke er alene om det Du er iallefall ikke helt alene, for jeg har ikke fått noe enda jeg heller! Vi trenger sikkert ikke bekymre oss enda heller, det er bare 2 dager siden det skulle sendes ut fra PHS. Kjenner jeg Posten Norge rett kan det nok ta litt tid til, ja. Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Ikke fått noe her heller... men haster jo ikke. Er tross alt hele 12 dager til det skal sendes inn Og folkens ... SEND DET REKOMMANDERT!!!!!!!! Vi vet jo hvordan posten har blitt... Lenke til kommentar
rotsap Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Rekordmange vil bli politi SJEKK PHS Lenke til kommentar
Svirrepipp Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Tom postkasse i dag også, gitt, men da er det ihvertfall en grunn til det: *** (12.03.10) Samordna Opptak har blitt 2-3 dager forsinkel i utsending av omslagsark til søkerne til Politihøgskolen *** Lenke til kommentar
hilts Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Mottok omslagsarket mitt igår Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Fikk nettopp høre fra ei venninne at det ikke er stille lengde på eksamen (GU1) lengre. Er det noen som vet om det blir fjerna fra opptaksprøven også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå