Diff Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Sitter og skal prøve å programmere i studiene mine. Nå har PCen immidlertid slått seg vrang. Jeg kan kompilere java-filene i kommandolinja, men når jeg prøver å kjøre class-filne får jeg meldingen Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: CLASSFIL Caused by: Java.lang.ClassNotFoundException: CLASSFIL at java.net.URLClassLoader$1.run(Unknown Source) (Videre kommer det flere linjer med feilmelding, alle slutter med Unknown Source.) Could not find the main class: CLASSFIL. Program will exit. Jeg har ikke endret på noen innstillinger siden jeg sist klarte å kjøre kompilerte filer. Derfor synes jeg det er rart at jeg plutselig skal få problemer. Er det noen som kan klare å finne en løsning for meg? Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Hvis det gjelder alle filer, så ville jeg installert JDK pånytt. Hvis det gjelder en/noen få filer så kunne jeg ha gjettet på pakkestrukturen som en mulig årsak til problemer. Kan iblant være nyttig å sjekke path i "environment variables", om den peker til riktig /bin-katalog (Windows). Hvis ingenting av dette er nyttig, så er det trolig for lite informasjon å gå på. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Ikke glem at når du kjører class filer fra kommadnolinja så skal IKKE filendelsen være med. Det ritkige er da: java filnavn og IKKE: java filnavn.class Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå