Smash_MB Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Hallo. Jeg har nå gått tre år på yrkesfag, men har funnet ut at dette egentlig ikke var noe for meg. Lurte derfor på om noen viste om det går ann å ta allmenn påbygg i forsvaret? Eller noe sånn som kan gjøre slik at jeg får generell studiekompetanse. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Jeg vet det går an, men ikke hvordan det funker i praksis, så det må nok noen som har gjort det fortelle om! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Du får hjelp via VO (Voksenopplæringen) i forsvaret. De har undervisning, hjelper deg med bøker osv. Til slutt melder du deg opp til eksamen på en sivil skole, og tar den der. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Bare husk at du må jobbe en del på egenhånd for å klare å bestå eksamen. Og sånn som jeg har det nå etter 2 uker på rekrutten, er det mer enn nok teori og eksamener i blant annet sanitet og våpen fra før. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Ta det med ro nå Man vil aldri ha tid til privatisteksamen i aspirantperiode/rekrutten o.l Det vil først bli aktuelt når man er ferdig med den perioden. Og luft-soldatene som kommer fra Madla får tid etter rekrutten, mye sitte på rumpa-tjeneste for dere.... Lenke til kommentar
Snailcake90 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Heisann, jeg holder på med dette jeg gikk rett fra yrkesfaglig videregående skole til Luftforsvarets befalskole. her på kjevik blir jeg ett år, og jeg har ca 50/50 med almennfag og millitære fag. knall løp. får sykt mye ut av et år Lenke til kommentar
Smash_MB Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2009 Det høres jo dritbra ut! Men har en kamerat som lurte på om han kun kan gå et år på yrkesfaglig videregående også ta allmen/millitær fag samtidig, eller MÅ man ha gått to år på yrkesfaglig videregående før man kan gjøre dette? Lenke til kommentar
Stjerneskudd Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Jeg lurer på hvordan det her fungerer.. Tar jeg kombinert førstegangstjeneste med almenn påbygging, eller førstegangstjeneste først og så siden påbygging/omvendt? Går jeg glipp av mye som inngår i "vanlig" førstegangstjeneste hvis jeg tar påbygging? Og hvordan er kravene til karakterer? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Hvis du tar vanlig førstegangstjeneste tar du kurs på kveldstid/i helgene, og eksamen på dagtid. På Kjevik (Teknisk BS) gjennomføres påbygg i samlet klasse, og da på dagtid OG kveldstid i løpet av et halvår. Lenke til kommentar
Snailcake90 Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 rettelse til det ing-cognito sier, det går over et helt år, noe som ikke er så ulogisk, med tanke på at du tar 2 år almennfag, samt millitære fag. det aller meste foregår på dagtid, men 1 dag i uka har vi kveldsundervisning i tilleg, - selv om det er mye, så er det så absolutt verd det! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Du tar vel strengt tatt bare ett år verdt med allmennfag? Allmenn påbygning er i hvert fall bare ett år. Lenke til kommentar
Snailcake90 Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 wops.. ja det gjør jeg, men jeg har f.eks 10 timer norsk i uka, resterende 4(?) tok jeg på yrkesfaglinja mi, almennfag har 14 timer fordelt over 3 år. - men ja du har vel rett. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Ja, det er norskfaget. Til gjengjeld har ikke du like mange andre fag som du ville måtte ta om du gikk to år allmenn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå