Senyor de la guerra Skrevet 9. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2009 Trenger en bokstav som tilsvarer "ø lyden" som i sør. Finnes den? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 9. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2009 Jeg tror ikke engang ÆØÅ er representert på noen særlig måte i det russiske alfabet. http://no.wikipedia.org/wiki/Det_russiske_alfabetet Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2009 Blir det O da som et alternativ? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 9. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2009 Blir det O da som et alternativ? Jeg er langt ifra noen språkekspert, men for meg ser det slik ut når jeg ser på det russiske alfabetet. Kyrillisk er nok et ganske annerledes alfabet enn det vi er vant til... Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 10. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2009 Ø-lyden, eller den halvtrange fremre rundede vokalen, som den kalles på fagspråket, er en lyd som stort sett bare finnes i noen få språk, deriblant de skandinaviske. Russisk har kun fem vokallyder, og [ø] er ikke blant disse. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 11. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2009 Ø-lyden, eller den halvtrange fremre rundede vokalen, som den kalles på fagspråket, er en lyd som stort sett bare finnes i noen få språk, deriblant de skandinaviske. Russisk har kun fem vokallyder, og [ø] er ikke blant disse. Da fikk vi svar på det, tusen takk for et informativt innlegg. Dette har jeg faktisk lurt på selv flere ganger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå