Gå til innhold

Hvordan bli kvitt fet hud?


B25S

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg sliter med fet og uren hud. Dette er også grunnen til at jeg noen ganger får kviser. Hva kan jeg gjøre?

 

Er det noen som har tips til hvilke produkter jeg evt. bør kjøpe? :)

Så for meg kanskje noe å rense huden med morgen og kveld, og evt. noe å ha på gjennom natten, men jeg aner ikke.

 

Er det noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør spørre på apoteket etter hvilke produkter som hjelper. Sink og A-vitamin er anbefalt mot fet hud og akne.

 

A-vitamin virker bakteriedrepende og er effektiv mot akne og urenheter. Vitamin A virker også positivt inn på celledelingen som igjen normaliserer huden. Sinken forsterker A-vitamin effekten. Sink er i tillegg med i 200 enzymprosesser i kroppen og er viktig for stoffskiftet.

Lenke til kommentar
Du bør spørre på apoteket etter hvilke produkter som hjelper. Sink og A-vitamin er anbefalt mot fet hud og akne.

 

A-vitamin virker bakteriedrepende og er effektiv mot akne og urenheter. Vitamin A virker også positivt inn på celledelingen som igjen normaliserer huden. Sinken forsterker A-vitamin effekten. Sink er i tillegg med i 200 enzymprosesser i kroppen og er viktig for stoffskiftet.

Tusen takk for hjelpen!

Jeg tror jeg må ta meg en tur på et apotek, men problemet er at nærmeste apotek er 30 minutter unna. Tror jeg skal prøve å få tatt en telefon ned dit :)

 

Men med arr og sånt, fungerer b-vitaminsyre bra på det?

Lenke til kommentar

Anbefaler at du drar og kjøper MD Formulation. Det er et sett med kremer og rensemelk som vil gjøre huden din "ny". De fleste vil merke en svært positiv effekt av dette (har ikke prøvd det selv), og du vil, viss det fungerer riktig, bli kvitt røde merker, arr og eventuelle kviser.

 

Er arrene ganske store bør du besøke en hudlege.

Lenke til kommentar

Arrene er veldig små, og de er kun overfladiske - tror jeg har hatt flaks med det. Er jo andre som får dype arr.

Er for det meste røde merker, og jeg har mange av dem.

 

Hvor får jeg kjøpt dette settet? Er det en pakke?

 

Ser at de har litt på Strawberrynet (handler vanligvis der), men det ser ikke ut som om de har den pakken.

 

Har blitt anbefalt noe som heter MD Formulation Glycare Lotion som skal fungere veldig bra på fet hud.

Lenke til kommentar

Hehe! Ja.

Har prøvd et par produkter i løpet av sommeren med varierende hell. Endte opp med at jeg brukte Garnier scrub fra dagligvarebutikk. Men dette fungerer jo ikke helt optimalt.

Har sett lite til sol i løpet av sommeren da jeg har hatt sommerjobb, så det kan jo ha vært en bra ting :p Solarium kan jeg ikke lyge om at jeg ikke har tenkt på :p

Lenke til kommentar

Sebamed Clear Face Renseskum skal vist også ha god effekt mot fet hud og røde prikker. Jeg har prøvd en del Sebamed-produkter selv, og jeg fikk gode resultater så lenge jeg brukte produktene. Det er jo noe du kan prøve ut!

 

Fuktighetskrem er også viktig når du bruker hudrenseprodukter, her kan jeg sterkt anbefale Eucerin Calming Creme som jeg har brukt i snart 1. år. Kremen er veldig tynn, og gir huden tilbake mye fuktighet.

 

Det er disse produktene jeg har prøvd, men det var bare "rester" av urenheter jeg hadde etter roaccutan-kuren min. Nå har jeg ikke helt sett hvor stort ditt problem er, kan jeg kanskje få se et bilde? Jobber på Apotek skjønner du :)

Lenke til kommentar
Sebamed Clear Face Renseskum skal vist også ha god effekt mot fet hud og røde prikker. Jeg har prøvd en del Sebamed-produkter selv, og jeg fikk gode resultater så lenge jeg brukte produktene. Det er jo noe du kan prøve ut!

 

Fuktighetskrem er også viktig når du bruker hudrenseprodukter, her kan jeg sterkt anbefale Eucerin Calming Creme som jeg har brukt i snart 1. år. Kremen er veldig tynn, og gir huden tilbake mye fuktighet.

 

Det er disse produktene jeg har prøvd, men det var bare "rester" av urenheter jeg hadde etter roaccutan-kuren min. Nå har jeg ikke helt sett hvor stort ditt problem er, kan jeg kanskje få se et bilde? Jobber på Apotek skjønner du :)

Takk igjen for et godt og nyttig svar!

 

Jeg skal se om jeg ikke får tatt et bilde av min T-sone som jeg kan sende deg på PM. ;)

 

Heisann!

 

Jeg sliter med fet og uren hud. Dette er også grunnen til at jeg noen ganger får kviser. Hva kan jeg gjøre?

 

Har du vurdert kniv?

Hva mener du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...