Gå til innhold

Nytt skjermkort og hovedkort, men hvilket?

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en stasjonær pc (bortsett fra at jeg ikke har alle delene). Og da jeg fikk denne av noen som ikke hadde bruk for den lenger var inngangen til grafikkortet på hovedkortet "defekt" eller ødelagt, men da brukte jeg bare det innebygde "skjermkortet" i den stasjonære pcen. Dette var bare midlertidlig til jeg skulle kjøpe grafikkort og nytt hovedkort, og det jeg da lurer på er:

- Hvilket billig(300-800kr) og rimelig hovedkort som passer i sammen med prosessoren min(AMD Athlon 64 X2 5000+) burde jeg kjøpe?

- Hvilket grafikkort(999-1500kr helst men hvis det er mye bedre kan jeg strekke meg til 2000kr) burde jeg kjøpe(som passer sammen med hovedkortet)?

- Burde jeg kjøpe nytt kabitnett? Og i så fall, hvilket(et billigt et)?

- Hvis jeg har deler koblet til et "defekt" hovedkort, kan delene bli ødelagt?

Dette er mine forslag til skjermkort og hovedkort:

- Hovedkort - MSI P55-CD53, men syns dette er litt for dyrt, eller?

- Skjermkort - Asus EAH4870/HTDI/1G, men syns dette er litt for svakt, eller?

Jeg har tenkt å bruke pcen til nye spill(men ikke "hardcore-gaming") og litt videoredigering :)

Hvis det er noe mer jeg har glemt å skrive her som dere trenger å vite så bare spør :)

Har virkelig ikke så mye peiling på dette her så håper utrolig mye på gode svar og takker på forhånd :!:

Endret av ---Help---
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, det hovedkortet kan du IKKE stappe prosessoren din , da det er et Intel i5/i7-hovedkort. :)

Du må se etter AM2-hovedkort, men dette er så gammelt at du ikke har så mye å velge mellom lengre.. :-/

Ang. Skjermkort kan du vel se på HD4890?

Ok har du noen forslag til et bra AM2-hovedkort :) ? Og er ikke HD4890 litt dyrt? Hva ligger prisen på? Og det grafikkortet jeg hadde foreslått, er det bra eller?

Lenke til kommentar

Hovedkort har jeg lite peilng på, egentlig. Vil la noen andre anbefale deg et.

HD4890 skal ligge innenfor budsjettet ditt. Du får det til 1.550,- hos Komplett, og frabrikk-klokkede versjoner fra Club3D til 1675,– og fra Sapphire til 1500,–. Det beste av disse er det fra Club3D.

Skjermkortet du har foreslått ligger et hakk under det jeg har foreslått her.

Endret av Benny
Lenke til kommentar

ikke kjøp for kraftig av noe, da prosessoren ikke holder med et dyrt high-end kort. max prisklasse 1500kr, men som han andre sa 4870 holder lenge, et bra kort på lik linje med

nvidia 260 som har samme kjerne som gtx280, bare nedjustert. Et billig heavy kort, men du bør ha noen lunde strømforsyning min.380 watt.så der det ddr2 du bør ha 2gb av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...