Fisk1 Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Hallo! Jeg har på min høgskole ansvar for ettersyn og lagerholdning av en del medieutstyr. F.eks kameraer, mikrofoner etc etc. Studentene på høgskolen registerer hva de låner med seg, og hvor lenge de låner det på egen hånd, via et webgrensesnitt som noen tidligere studenter har kodet i Java/PHP. Dette er for å vite hvem som har hva på hvilket tidspunkt osv. Problemet er at systemet har en del mangler, f.eks er det vanskelig å ha kontroll over alle brukere som er registert, og det er ikke lett å søke etter hverken utstyr eller brukere. Dette skulle jeg gjerne ha gjort noe med! Jeg kan desverre ikke mye Java, og ihvertfall ikke PHP, så jeg har ikke mulighet til å gjøre de endringene jeg vil på egenhånd. Derfor har jeg nå begynt å se meg om etter et alternativt system som vi kan erstatte det gamle med. I første omgang er jeg ute etter noe opensource, men om noen vet om noe kommersielt som kan benyttes, si gjerne fra! Programmet må kunne registrere en brukerdatabase, hvor det kan deles inn i klasser og individuelle brukere. Forskjellige utstyr i forskjellige kategorier må også kunne registreres, og det er ønskelig med et system hvor det er lett å holde oversikt og søke opp hvem som har hva til hvilke tider. På denne måten kan enkelt finne ut f.eks hvem som hadde et kamera sist, om noe er borte, så man vet hvem man skal snakke med. Systemet må ha webgrensesnitt, slik at man kan sjekke og registrere uansett hvor man er, uten at man må laste ned en slags klient. Er det noen som har noen ideer, eller som i det hele tatt forstår hva jeg er ute etter? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Kanskje dette ikke var rette delen av forumet for en slik tråd... Er det ingen som kan hjelpe meg altså? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå