fantenberg Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Godtfolk, jeg skal begynne på nye studier til høsten, eller eventuelt jobbe. Det betyr at jeg sitter igjen med studielån for x antall år jeg har "kastet bort". Og dette gjør meg jævli deppa, egentlig. Det er mange som gjør omvalg, men det virker som om det bare er jeg som syns det er kjipt å ha lån. It sucks. Noen andre som har det slik? Alltid deilig å vite at man ikke er den eneste.. om det er tilfelle da. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Hvorfor synes du det er så kjipt å ha lån? Studielån er tom. et meget gunstig lån. Hva med den dagen du skal kjøpe egen bolig/leilighet? Skal du vente med dette til du får tjent opp nok penger til å slippe å låne noe? Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Riktig kjipt blir det bare hvis man ikke klarer å fullføre noe på normert tid. Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 Er ikke det å ha lån som er fælt, men å ha lån på noe jeg ikke får noe igjen for, hvis dere skjønner? Bugs me. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 I lengden er Studielån et av de dyreste lånene du kan ta. Sitter selv Med Studielån for et 5 årig studium jeg ikke "bruker" lenger. I ettertid angrer jeg på at jeg gjorde det slik. I lengden hadde forbrukslån i Bank eller å blitt lærling i håndverker yrke vært mye mer økonomisk. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Øh. Du studerer for din egen del - føler du at det er fånyttes kan du vel like gjerne ta deg jobb hos nærmeste daglivareforretning? Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 Øh. Du studerer for din egen del - føler du at det er fånyttes kan du vel like gjerne ta deg jobb hos nærmeste daglivareforretning? Du skjønner ikke hva jeg mener. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Merkelig å bli voksen og få ansvar, er ikke det? Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 Yep, maybe that's what freaks me out. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Hvorfor synes du det er så kjipt å ha lån? Studielån er tom. et meget gunstig lån. Lån er kjipt uansett åssen du vrir og vrenger på det. Jeg veit i hvert fall ikke om noen som vil ha lån, dersom de ikke må. Lenke til kommentar
Reipar Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 I lengden er Studielån et av de dyreste lånene du kan ta. Sitter selv Med Studielån for et 5 årig studium jeg ikke "bruker" lenger. I ettertid angrer jeg på at jeg gjorde det slik. I lengden hadde forbrukslån i Bank eller å blitt lærling i håndverker yrke vært mye mer økonomisk. Hmm, dette blir å forvrenge bildet en del. Studielånet er det gunstigste lånet du kommer til å ha. Grunnen til at mange "sliter" med dette lånet til de blir gamle er at man prioriterer andre, dyrere lån med dårligere betingelser når de dukker opp igjennom livet. At forbrukslån i bank skulle vært mer økonomisk er helt vanvittig. Mener du virkelig det? Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Et studielån kan vel ses på som en investering i fremtidig inntekt....? Lenke til kommentar
Cie Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Et studielån kan vel ses på som en investering i fremtidig inntekt....? Ja, men bare når man investerer det i en utdanning man har tenkt å bruke. Merkelig hvor mange av dere som ikke forstår hva TS mener. Klart det er kjipt å ha studielån for et studie man aldri vil få bruk for, fordi man i seneste laget innså at det var feil studie. Og det er ikke investering i inntekt, bare i livserfaring. Så du får trøste deg med at det er mange andre der ute med like dyr livserfaring. Forhåpentligvis lærte det deg litt i hvertfall, om ikke annet hva du IKKE vil når du blir ferdig... Det hadde vært mye verre hadde du hatt høye forbrukslån som var gått opp i tv-er og sydenturer og nå sto på konkursens rand...=) Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Fjernet litt off- topic fra tråden.. MVH KVTL Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 I lengden er Studielån et av de dyreste lånene du kan ta. Sitter selv Med Studielån for et 5 årig studium jeg ikke "bruker" lenger. I ettertid angrer jeg på at jeg gjorde det slik. I lengden hadde forbrukslån i Bank eller å blitt lærling i håndverker yrke vært mye mer økonomisk. Hvordan ville det vært mer økonomisk å ha forbrukslån i bank? For det første ville du ikke fått rentefritak under studiene, for det andre er rentene tre ganger høyere. Hvis du mener at du ville betalt ned forbrukslånet mye kjappere, så er dette det dummeste argumentet jeg har hørt. Du kan jo bare betale ned studielånet like kjapt! Du må jo se på hva som er dyrest over like mange år. Lånekassen nekter deg da ikke å betale inn mer enn du må betale hver måned/hvert kvartal. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Det jeg stusser mer på her er påstanden om at utdanning er bortkastet, må i så tilfelle ha vært særs uproduktiv under utdannelsen. Om det er noe trøst har jeg 300 laken i studielån, skal vel kose meg med det en stund Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Har vel noe med at du studerte ved en institusjon som krevde skolepenger. Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Krevde ikke skolepenger, nei. Jeg kommer nok på ditt nivå etterhvert jeg også, Ueland Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Består man til normert tid, vil et femårig studium gi deg rundt 260k i lån. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Glad jeg har sluppet unna med 76.000 i studielån ifb. med flygelederutdanning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå