Influ Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Hei. Systemet jeg har fra før er et M2A-VM HDMI hovedkort. Prosessoren er en AMD tokjerne på 2,8 ghz(5600). Rammen består av to brikker på 2 ghz (Corsair). Jeg kunne tenkt meg å oppgradere både cpu'en og rammen. Operativsystemet er windows 7. Hva slags prosessor og ram kan Dere anbefale? Og.... vil det ha noe for seg? Bruker maskinen mest til internett div skriving og spill (NFS Shift) Jeg ønsker ikke å investere i noe nytt enda. Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Zink Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Velkommen i forumet! Sjekka CPU Support List - ser ikke ut som det har noe for seg å oppgradere den. Kan faktisk ikke finne cpu'n din der heller, sikker på at den går for fullt? Edit: Oops, nå fant jeg cpu'n din på lista. Men uansett, det virker ikke som du kjører de tyngste oppgavene - jeg ville ikke oppgradert, men det kan sikkert diskuteres. Mere ram er jo alltid ønskelig. Oppgradering vil best merkes på 64-bit operativsystem, fordi 32-bit max utnytter 4GB (effektivt fra ca. 3,0 til 3,5 GB). Hvis du har kjøpt Windows 7 på dvd så tror jeg du kan oppgradere til 64-bit når det måtte passe. Hva som gjelder mht. nedlastinger og oppgradering fra Vista vet jeg ikke p.t. En annen ting som gjelder ved oppgradering av ram, er at hastigheten på brikkene med laveste spesifikasjoner er de som bestemmer tempo. Slik at hvis du kjøper bedre brikker i tillegg til de gamle, da vil du dra nytte av mere kapasitet men ikke merke særlig på hastighet. Endret 18. oktober 2009 av Zink Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå