Zlatan92 Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Er det sånn at man f.eks må ha over 5 kjøretimer for å ta lappen? Eller kan man bare ta de obligatoriske delene, og ikke ta kjøretimer i det hele tatt? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Det er vel obligatorisk med et visst antall kjøretimer? Men utenom det "trenger" du egentlig ikke mere. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) 10 kjøretimer er obligatorisk. EDIT: Klasse B that is. Endret 9. oktober 2009 av 2mmy91 Lenke til kommentar
M-J Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 10 kjøretimer? Jeg hadde kun 1 ordinær dobbelttime. Og resten av det obligatoriske da seff. langkjøring, glattkjøring osv. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Åh? Jeg fikk nemlig beskjed om det, men så trengte jeg også 10 kjøretimer EDIT: Du har selvfølgelig helt rett. Kjøretimene er ikke obligatorisk. Endret 9. oktober 2009 av 2mmy91 Lenke til kommentar
M-J Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Mulig det er noen endringer, er snart 3 år siden jeg tok lappen Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Dette MÅ du ha: TRINN 1: Trafikalt grunnkurs teori + førstehjelp mørkekjøringsdemonstrasjon TRINN 2: Kjøretime ("Grunnl. kjøretøybehandling") (45 min) Obligatorisk veiledningstime (45 min) TRINN 3: Sikkerhetskurs på bane 4 timer Obligatorisk veiledningstime (45 min) TRINN 4: Sikkerhetskurs (5t teori + 8 t. kj.) Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Det er mange kjøreskoler, som "legger på" kjøretimer, fordi de mener at det er det som må til for at en skal bli en god sjåfør. Det er ikke nødvendigvis for å tjene penger, men fordi de ser at mange trenger opplæring utover øvelseskjøring med foreldre eller venner, og de vil sikre at alle får det de trenger for å ta lappen på første forsøk. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Tjene penger gjør de uansett. Her hvor jeg bor er det 6 måneder til 1 års ventetid på å få kjøretimer og det er 4 kjøreskoler her. Ser derfor ingen grunn til at de skal bruke lengre tid per elev enn hva som er nødvendig. Det er bedre å betale litt mye, få mange timer med en god lærer og bli sikker enn å sitte i rullestol resten av livet. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 10 kjøretimer? Jeg hadde kun 1 ordinær dobbelttime. Og resten av det obligatoriske da seff. langkjøring, glattkjøring osv. 10 ? er du gal? jeg hadde bare 5. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Det jeg lista opp er det man må ha. Resten er individuelt. Vi er alle forskjellige, også når det gjelder hvor fort man lærer seg å kjøre greit. I tillegg har ikke alle mulighet til å øvelseskjøre privat. Noen kjøreskoler/lærere i Oslo blei for ikke lenge siden fratatt retten til å være kjørelærer siden de korta ned på det obligatoriske så jeg vil tro de fleste følger dette ganske slavisk (heretter) Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hvor manger kjørtimer du må ha er opp til deg selv. Jeg hadde 2 og driver nå på det obligatoriske. Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Det må også understrekes at man ikke trenger mørkekjøring for å kjøre opp. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Det må også understrekes at man ikke trenger mørkekjøring for å kjøre opp. Men man må ta det før eller siden uansett. Så like greitt å ta det først som sist når man har muligheten. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Mørkekjøringsdemonstrasjon. Man sitter på og kjører ikke selv. Tar man lappen f.eks. idag er fristen for å ta det 31. jan. 2010. Kjøreskolene starter opp med dette rundt 1. nov. Edit: Fristen før var 28. feb. men denne er altså nedkortet med 1 mnd. nå Endret 12. oktober 2009 av Ninjahamster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå