Gå til innhold

Kjøretimer, må man egentlig ha det?

Zlatan92

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette MÅ du ha:

TRINN 1:

Trafikalt grunnkurs

teori + førstehjelp

mørkekjøringsdemonstrasjon

TRINN 2:

Kjøretime ("Grunnl. kjøretøybehandling") (45 min)

Obligatorisk veiledningstime (45 min)

TRINN 3:

Sikkerhetskurs på bane 4 timer

Obligatorisk veiledningstime (45 min)

TRINN 4:

Sikkerhetskurs (5t teori + 8 t. kj.)

Lenke til kommentar

Det er mange kjøreskoler, som "legger på" kjøretimer, fordi de mener at det er det som må til for at en skal bli en god sjåfør.

Det er ikke nødvendigvis for å tjene penger, men fordi de ser at mange trenger opplæring utover øvelseskjøring med foreldre eller venner, og de vil sikre at alle får det de trenger for å ta lappen på første forsøk.

Lenke til kommentar

Tjene penger gjør de uansett. Her hvor jeg bor er det 6 måneder til 1 års ventetid på å få kjøretimer og det er 4 kjøreskoler her. Ser derfor ingen grunn til at de skal bruke lengre tid per elev enn hva som er nødvendig. Det er bedre å betale litt mye, få mange timer med en god lærer og bli sikker enn å sitte i rullestol resten av livet.

Lenke til kommentar

Det jeg lista opp er det man må ha. Resten er individuelt. Vi er alle forskjellige, også når det gjelder hvor fort man lærer seg å kjøre greit. I tillegg har ikke alle mulighet til å øvelseskjøre privat.

Noen kjøreskoler/lærere i Oslo blei for ikke lenge siden fratatt retten til å være kjørelærer siden de korta ned på det obligatoriske så jeg vil tro de fleste følger dette ganske slavisk (heretter) :)

Lenke til kommentar

Mørkekjøringsdemonstrasjon. Man sitter på og kjører ikke selv. Tar man lappen f.eks. idag er fristen for å ta det 31. jan. 2010. Kjøreskolene starter opp med dette rundt 1. nov.

Edit: Fristen før var 28. feb. men denne er altså nedkortet med 1 mnd. nå

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...