howieD Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Hei, Jeg trenger noen idèer for hvordan man kan unngå en uendelig loop dersom man ønsker å sette opp et e-post system med auto-reply, og der både avsender og mottaker har auto-reply aktivert. Situasjon: En person har glemt at han har aktivert sin out of office reply, og sender en e-post etter arbeidstid til en supporttjeneste på nett. Denne supporttjenesten svarer automatisk. Problemet blir jo selvfølgelig at systemene bomber hverandre med auto-replies, og serverne fyller seg opp osv. Hvordan kan man omgå dette?? Noen som har noen regler e.l ? Outlook 2007 er det aktuelle systemet som brukes på bedriften som ønsker auto-reply. Har ikke funnet noe godt svar på nettet. Endret 9. oktober 2009 av Haavard82 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 er ikke dette innebygget i Exchange da? så vidt jeg vet er det umulig å få til en loop slik du forklarer den, auto-reply meldinger blir merket som auto-reply, og blir ikke svart på automatisk. aldri testet dette skikkelig, så det er mulig jeg er ute på jordet nå, men test ut om man faktisk er mulig. Lenke til kommentar
howieD Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 er ikke dette innebygget i Exchange da?så vidt jeg vet er det umulig å få til en loop slik du forklarer den, auto-reply meldinger blir merket som auto-reply, og blir ikke svart på automatisk. aldri testet dette skikkelig, så det er mulig jeg er ute på jordet nå, men test ut om man faktisk er mulig. Det kan godt være. Men jeg tenker at det finnes andre typer autoreply også. Hva f.eks med fraværsassistenter, full-space replies når man sender til en mailkonto som ikke har nok plass, og andre typer autoreply som f.eks brukere oppretter av typen "hei, jeg har mottatt mailen din og vil lese den så snart som mulig". Det er typer mailer som ikke har "auto-reply" i noe emne eller på annen måte. Mulig er jeg helt på jordet selv, men mailer merkes vel ikke på andre måter enn i emnefeltet dersom det er autoreply? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 fraværsassistenen sender kun en epost til en gitt epostadresse pr dag elns. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Det er teoretisk mulig å få til, og praktisk mulig, men de fleste systemer i dag klarer å stoppe dette før det blir et problem. For eks så sender Exchange/Outlook kun en fraværsmelding til hver avsender. Om eg sender to meldinger til en kollega som er på ferie så vil eg kun få en fraværsmelding. Hva skal eg med to? Ikke alle er såpass intelligente, men de fleste rettet mot bedriftsmarkedet i dag takler dette uten problemer. Og dette bør hindre en loop før den begynner, selv om følgende teknikker ikke er implementert. I tillegg, de fleste auto reply tjenester vil sjekke e-poster den får inn for auto submitted header(se RFC3834) og om den finner en slik header så sender den ikke svar på denne. Det samme gjelder e-post generert av auto reply tjenester. Dvs at disse skal legge til et auto submitted header på alle utgående e-poster. På den måten vil en tjeneste forstå at e-posten den får er auto generert og dermed ikke automatisk svare på denne. Det samme gjelder så vidt eg kjenner til feilmeldinger. Om det er fordi tjenesten/klienten ser at det er en feilmelding eller om feilmeldingen inneholder en auto submitted header er eg usikker på, men en feilmelding(for eks om feilet levering) vil ikke trigge en fraværsmelding i Outlook(noe som ville vært startet på en loop). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå