Gå til innhold

46"+, ~10 000kr, spilling

Anbefalte innlegg

Jeg planlegger jeg å kjøpe meg en TV, og er svært lite habil på feltet, så jeg tenkte å forhøre meg litt.

Jeg ser for meg noe i størrelsesorden 46-50", regner med å sitte 3-4m fra skjermen. Tenker meg en grense på ca. 10 000 kr. Har kabel-TV, men regner med at hovedbruken blir å koble til en PS3 og helst også PCen. Med en PS3 har jeg jo Blu-ray-spiller, så blir gjerne litt filmtitting også, men mye mindre enn spilling, og jeg stiller ikke fryktelig høye krav til det.

Jeg har hørt folk anbefale LCD til spilling, uten at jeg helt har fått med meg hvorfor. Så er det jo dette med 100Hz også, hvor viktig er det for gamingen?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg valgte å gå for V og ikke W på grunn av at W skal ha høyere inputlag enn V, noe jeg ikke aksepterer siden jeg spiller mye. 100HZ er også helt unødvendig :)

100hz unødvendig... Du spiller ikke mye FPS da skjønner jeg.

Lenke til kommentar

Hvis du hovedsaklig skal bruke den til PS3 spilling og BD avspilling så er det liten vits i 100hz, eneste er når du ser på BD at du kan få litt bedre bilde når den bruker 100hz (Bluray filmer er hovedsaklig innspilt i 24hz, men hvis du bruker 100hz under avspilling så ser det bedre ut)

Hertzen står for i dette tilfellet bildeoppdateringer i sekundet, i spill brukes FPS=frames per second.

Hvis du spiller f.eks Crysis med 100fps på pcn og tvn har max 50hz i den gitte oppløsningen, så får du ikke mer enn 50 fps uansett. Dette er for den jevne gamer greit nok, men du får en mye smoothere mus ved 100hz+ og dermed bedre sikting/presisjon und fingerspitzgefuhl:P

De fleste spill til PS3 er imellom 30-60 FPS og hvis du har en tv som klarer 60hz i 1080p så er det nok til å fullt utnytte dette.

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for å gå for en 46V5500, har ikke inntrykk av at W-modellen er verdt de ekstra tusenlappene etter å ha vært innom den lokale Sony-butikken og forhørt meg. De selger den også for oppunder 10k fra og med i morgen, som er ca. der nettbutikkene ligger uten frakt, så da blir det nok handletur på meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...