Gå til innhold

Half-Life 2 filmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke det ser ut til å bli bedre grafikk i HL2 enn Doom3, men jeg tror (merk: TROR) gameplayet blir bedre. Virker som ragdoll-fysikken, og fysikken generelt er bedre konstruert. Og det virker som at fiendene (i allefall noen) har bedre intelligens.

 

Man får se, man får se.. ;)

Lenke til kommentar

Er det noen som har lest om noen som har testet en beta-utgave ?

 

Jeg skulle gjerne likt å vite hvlike skjermkort som er bra nok til å spille Half Life 2. Holder det f.eks med et geforce4 Ti eller Radeon 8500, eller MÅ man ha et DX9-kompatibelt kort?

 

Hvis spill-motoren er så fantastisk som det sies så betyr det vel at man ikke trenger noe voldsomt dyrt skjermkort men at det holder med et middelmålig ?

Lenke til kommentar
Har hørt at minstekravet skal være 700Mhz og DX7 kompatibelt skjermkort. Men tviler det vil gå serlig godt på et slikt system.

Hvis det er riktig det du har hørt der, så betyr det at det ikke er så enormt krevende. At den avanserte fysikken bare krever en 700MHz CPU lover veldig bra. Det samme gjør DX7-kompatibilitet. Må si jeg er veldig imponert over at DEN grafikken kan kjøres på helt ned til et så gammelt system.

 

Jeg tipper en gjennomsnittlig spiller sitter med rundt 2GHz/2000+ CPU og minst et DX8-kompatibelt kort når HalfLife2 lanseres ("senere i år" i følge gamer.no) Minimumskravene tyder derfor på at en gjennomsnittlig spill-maskin vil holde greit. (i 1024x768 og uten AA of AF antar jeg)

 

(Motsetningen er jo Doom III som er ventet å gå tregt på alt unntatt det nyeste utstyret) Det sier litt om hvor mye grafikkmotoren i spill kan optimaliseres.

Lenke til kommentar
Hvis det er riktig det du har hørt der, så betyr det at det ikke er så enormt krevende. At den avanserte fysikken bare krever en 700MHz CPU lover veldig bra. Det samme gjør DX7-kompatibilitet. Må si jeg er veldig imponert over at DEN grafikken kan kjøres på helt ned til et så gammelt system.

Kjøres ja, men hvor godt tror du det kjøres? ;) Det er mest gimmic å hevde at spillet kan kjøres på så lave specs. De sier det for å selge mer. Det kjører, men man vil ikke komme i nærheten av det vi så på videoen. Men har man forsatt så gammel hardware så er nok ikke full kvalitet noe krav heller, så det går jo begge veier. Folk har forskjellige krav til grafisk kvalitet og flyt i spillet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...