Smif Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Tror du skal jobbe hardt for at cyclo skal skrive noen god-ord om vim... :!: For som vi alle vet: VI VI VI Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 It's not a sin, it's a penance. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 do one thing and do it well. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 do one thing and do it well.I motsettning til andre som er... ...a great operating system, lacking only a decent editor. Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Veldig nyttig artikkel! Likte spesielt sistesiden med informasjon om de ulike distroene. Har vært litt forvirret om det selv. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 "Når det gjelder installering av programvare via kildekoden, kan dette ha mange fordeler, spesielt med tanke på hvor liten tid det tar," Det er vel gjerne terminalen som er ment her? Ellers burde skjermskuddene krympes pog legges i en lightbox - i hvert fall bildene av KDE og Gnome. Slik de er nå, er det jo håpløst å sammenlikne dem. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Det var det selvfølgelig NgZ, rettes fortløpende. Angående de bildene så vises dem i full størrelse når man klikker på dem, men åpner ikke i et nytt vindu, og er kanskje ikke like lett å sammenligne på denne måten. Når jeg får litt mer erfaring med HTML, så blir jeg nok mer klar over hvilke muligheter man har Endret 6. november 2009 av tamarin Lenke til kommentar
JimmyVolatile Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Ellers burde skjermskuddene krympes pog legges i en lightbox - i hvert fall bildene av KDE og Gnome. Slik de er nå, er det jo håpløst å sammenlikne dem. Enig i dette. Forøvrig: Vanvittig bra tiltak og dertil høy kvalitet på artiklene. Veldig lærerikt for en Linux-nybegynner som meg. Til sist: Hvorfor er det bare en diskusjonstråd delt mellom 4 artikler? Burde det ikke være en tråd per artikkel? Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Kjempe bra artikkel i dag, selv om jeg har brukt GNU/Linux litt nå så var det kjempe fint med litt oppdatering og sammenligning Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Jeg er enig med JimmyVolatile, det bør være én tråd per artikkel. Takk for enda en ukesoppdatering. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 vet ikke om det er helt rett å kalle asusen med moblin for "mobil-nett-pc", med mindre mobil er ment å stå for noe annet den mobiltelefon, siden moblin har fint lite med mobiltelefoner å gjøre... utover det, god artikkel, spesielt grafen på siste side over dem forskjellige distroene Lenke til kommentar
Del Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Takk for nok en super artikkel, jeg er overbevist om at oversikten over forskjellige distribusjoner er veldig nyttig for mange. Fant som vanlig bare en bagatell å gnåle om. apt-get linjen til Debian skal ha install med dobbel l. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Det skulle selvsagt være moblin-nett-pc Men det du sier om moblin stemmer ikke. Fra og med v 2.1 er moblin rettet mot tre segmenter: nett-PC-er bil-PC-er smarttelefoner Moblin har etterhvert fint mye å gjøre med mobiltelefoner, og alt tilsier at Moblin vil bli å finne i Intels smarttelefoner som visstnok skal lanseres neste år. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 er vel mer korrekt å si "intel atom baserte smarttelefoner", for jeg tviler på at intel selv skal begynne å lage og selge telefoner og jeg har ikke fått inntrykk av at moblin rettes mot telefoner. Netbook og MID ja, men ikke telefoner. greit nok, en kan splitte hår rundt det om en MID med UMTS-radio er en telefon eller ikke, og moblin 2.1 har støtte for UMTS-radio bygget inn. og når du nevner bil-pcer, mener du da bygget inn i bilen, men en MID variant med gps og navigasjon? Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Takk for nok en super artikkel, jeg er overbevist om at oversikten over forskjellige distribusjoner er veldig nyttig for mange. Fant som vanlig bare en bagatell å gnåle om. apt-get linjen til Debian skal ha install med dobbel l. Alikevel en "bagatell" som potensielt skape problemer for andre. Rettet nå. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 /me drar ein :%s/linux/GNU\/Linux/ig på artikkelen. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Den LinuxDistroTimeline illustrasjonen, er den hentet fra http://futurist.se/gldt/#download ? Det ser mistenkelig slik ut, bortsett fra at den brukte illustrasjonen mangler navngivelse Forøvrig er denne artikkelserien et kjempebra tiltak på hw.no! Endret 6. november 2009 av mandela Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Den LinuxDistroTimeline illustrasjonen, er den hentet fra http://futurist.se/gldt/#download ? Det ser mistenkelig slik ut, bortsett fra at den brukte illustrasjonen mangler navngivelse Forøvrig er denne artikkelserien et kjempebra tiltak på hw.no! Er nok en modifisert utgave av den samme grafen, er gitt ut under GPL og kan fritt modifiseres og redistrubiseres så den finnes nok i et par utgaver av den. Husker ikke hvor jeg fant den, men enten fra Wikipedia eller i et søk på Creative Commons. Rett skal være rett, link til futurist er lagt til. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Den er gitt ut under GFDL > All previous authors of the work must be attributed wikipedia+lisenstekst. Fint at du la til kilden Endret 6. november 2009 av mandela Lenke til kommentar
wim Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Neverball er ihvertfall helt genialt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå