Datasmurfen Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Hei, Kan noen fortelle litt kort om yrkene drift, sikkerhet, og it-konsulent.. Hvordan er det lønnsmessig, er det lett å få jobb ? Da jeg kjenner til utdanningen til drift og sikkerhet. Lurer jeg på hva slags utdanning en IT-konsulent har ? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 IT konsulent er alt mellom himmel og jord, og er sikkert verdens mest utvannede tittel. Alt fra teknikere til nettverkskonsulenter og tilbake igjen bruker tittelen, så den sier heller lite. Jobber selv i bransjen som lærling til driftsoperatør, er borti alt mulig, så vanskelig å si lønnstrinn hvis du ikke kommer med spesifikke arbeidsområder o.l. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 IT konsulent er alt mellom himmel og jord, og er sikkert verdens mest utvannede tittel.Alt fra teknikere til nettverkskonsulenter og tilbake igjen bruker tittelen, så den sier heller lite. Jobber selv i bransjen som lærling til driftsoperatør, er borti alt mulig, så vanskelig å si lønnstrinn hvis du ikke kommer med spesifikke arbeidsområder o.l. Jeg tenkte mer gennrellt.. Går 1 året i lære som ikt-medarbeider. Jobber hos et firma som driver med hosting, support, isp, nettverk, web,programmering osv.. Men tenkte mest på drift osv.. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Jobbmarkedet i disse dager er ganske så tregt. Og jeg har en siv.ing. utdannelse å skilte med. Det er i hvert fall vanskelig hvis man er nyutdannet og skal søke på den første jobben. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Tror det varierer fra landsdel til landsdel, i alle fall er mitt firma i full fremmarsj, og har vært det gjennom hele finanskrisen. Hadde også 11 jobbtilbud til læreplass når jeg søkte dette, her i Stavanger. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 Ja, går selv lære i Stavanger pr idag... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 du spør alt for generellt. IT-konsulent er en tittel og ikke ett yrke, akkurat på samme måte som f.eks mekaniker. det sier veldig lite om hva man faktisk jobber med, utenom at man driver med IT. men, kan ta veldig kort om Drift og Sikkerhet. Drift: disse styrer normalt sett serverene, funker gjerne som 3-linje support. de installerer programvare på server, setter opp nye servere, styrer og setter opp switchene. drift har også gjerne økonomisk ansvar for IT i bedriften. men igjen, det variere veldig mye hva som er arbeidsoppgavene. Sikkerhet: jobber med sikkerhet på en eller annen måte, alt fra sikkerhet på nettverksdesignet, til adgangskontroll. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 du spør alt for generellt.IT-konsulent er en tittel og ikke ett yrke, akkurat på samme måte som f.eks mekaniker. det sier veldig lite om hva man faktisk jobber med, utenom at man driver med IT. men, kan ta veldig kort om Drift og Sikkerhet. Drift: disse styrer normalt sett serverene, funker gjerne som 3-linje support. de installerer programvare på server, setter opp nye servere, styrer og setter opp switchene. drift har også gjerne økonomisk ansvar for IT i bedriften. men igjen, det variere veldig mye hva som er arbeidsoppgavene. Sikkerhet: jobber med sikkerhet på en eller annen måte, alt fra sikkerhet på nettverksdesignet, til adgangskontroll. Så då kan jeg kalle meg it konsulent med sikkerhet og drift. Om du mener eg spør for generelt, kan ikke du fortelle noe heller.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå