Querke Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Hei, skal kjøpe meg nye deler, har 14k NOK på kontoen som brenner godt i lomma. Så da blir det data Uansett, viktige faktorer for meg er at PC'n skal være stabil, altså skjermfrys og blåskjerm og slikt er ikke noe for meg, siden jeg har hatt det i 2 år nå. Også, jeg satser ikke på høy overklokking, så hvis dere synes noen av komponentene mine er litt overkill, vær så snill å si i fra. Handlelista mi: https://prisguiden.no/vis_handlevog...aggon_id=104423 Kom med inspill fordi dette påvirker valgene mine ganske mye. Ja bygger selv, skal kjøre w7 senere. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Så bra ut den handlevognen. Likner ganske mye på mine planer. Hvordan kan pengene brenne i lomma di hvis de står på kontoen? Mitt tips: Kjør på - og post noen erfaringer etterpå EDIT: Hvorfor ikke SSD-disk? Endret 9. oktober 2009 av oslo72 Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Tru eg vill anbefalt ATI 4890 og du sparer ein par hundre lapper (Nesten lik ytelse mellom dei to kortene) Lenke til kommentar
Querke Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) De brenner i lomme fordi 1. det er en gammel vane å si at pengene brenner i lomma. og 2. fordi pengene står inne på en konto hvor jeg kan få tilgang gjennom et bankkort som er i lomma og 3. fordi... jeg bare... vet ikke hvorfor. Har hørt mye om SSD, men ser at de er driiit dyre, så går for den gode gamle HDD for mere GBs for penga. @ TJ: liker ikke ATI ,vet ikke hvorfor bare gjør det... sorry Endret 9. oktober 2009 av Querke Lenke til kommentar
branick Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Har hørt mye om SSD, men ser at de er driiit dyre, så går for den gode gamle HDD for mere GBs for penga. @ TJ: liker ikke ATI ,vet ikke hvorfor bare gjør det... sorry Da vil nettopp harddisken bli flaskehalsen i din datamaskin også desverre. En Liten SSD som får gode tester trenger ikke koste titalls tusen akkurat så du blir ikke blakk av en slik. Gode starter rundt 1700/1800 for en 64/80Gb versjon. Her legger du OS'et ditt, også fyller du opp med større disker for lagring og nedlasting istedet. Kan love deg at maskinen blir en helt annen å jobbe på, i positiv forstand tilogmed ATI4890 og GTX275 er veldig like på ytelsen, er bare noen prosent forskjell den ene eller den andre veien i de fleste applikasjoner uansett Jeg har et 4890 nå fordi jeg har planer om enda ett, og da blir GTX275 kortene parkert desverre pga ATI skalerer vesentlig bedre med flere skjermkort som samarbeider (CF/SLI). -Øivind- Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Har hørt mye om SSD, men ser at de er driiit dyre, så går for den gode gamle HDD for mere GBs for penga. @ TJ: liker ikke ATI ,vet ikke hvorfor bare gjør det... sorry Da vil nettopp harddisken bli flaskehalsen i din datamaskin også desverre. En Liten SSD som får gode tester trenger ikke koste titalls tusen akkurat så du blir ikke blakk av en slik. Gode starter rundt 1700/1800 for en 64/80Gb versjon. Her legger du OS'et ditt, også fyller du opp med større disker for lagring og nedlasting istedet. Kan love deg at maskinen blir en helt annen å jobbe på, i positiv forstand tilogmed ATI4890 og GTX275 er veldig like på ytelsen, er bare noen prosent forskjell den ene eller den andre veien i de fleste applikasjoner uansett Jeg har et 4890 nå fordi jeg har planer om enda ett, og da blir GTX275 kortene parkert desverre pga ATI skalerer vesentlig bedre med flere skjermkort som samarbeider (CF/SLI). -Øivind- Kom med tester som viser dette? Er ganske forskjellig fra spill til spill skal du se Lenke til kommentar
eSuba Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) 14k er ganske mye penger , ville ha kjøpt 5870 Siden du skal bruke såpass mye penger. Kan evt legge til et lydkort hvis du har behov for det og/eller andre ting som vifter osv. 5870 er det beste skjermkortet nå til dags og i7 er noe av det beste også Vil tro du har den pcen i 2-4 år Endret 9. oktober 2009 av eSuba Lenke til kommentar
branick Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Kom med tester som viser dette? Er ganske forskjellig fra spill til spill skal du se Jeg sa vel også at dette går begge veier da, så bestrider ikke det du sier nå nizzen Men ok, linker skal bli =) Først et av 4890 i CF i stort sett de fleste spill som er populære i dag. Når du leser her er desverre ikke GTX275 med i testen, men da kan du lese av for GTX295 som er tilnærmet lik GTX275SLI. http://www.techpowerup.com/reviews/ATI/HD_...rossFire/1.html Hva gutta i forumet på ocerclock.net syns http://www.overclock.net/graphics-cards-ge...275-sli-vs.html For sammenlikning av GTX275SLI vs. GTX295 http://www.tomshardware.com/reviews/geforc...x-sli,2298.html Jeg har ennå ikke sett sammenlikningen av 4890CF vs. GTX275 i "samme" test på nettet, men flertallet kårer 4890 til best på ytelsen, og ikke minst på prisen. -Øivind- Edit: ble ikke klikkbare linker. fikset! Endret 9. oktober 2009 av branick Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå