D2001 Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Hei! Er det smart å vente i et år til de nye brikkesettene (til neste generasjon Intel prosessorer) kommer, eller vil jeg klare meg bra nok med et i875 hk i 3-4 år framover? Tenker mest mulig fremtidsrettet og da er jo greit å ha et hk som støtter de nye prosessorene... Akkurat nå er det vel 800FSB prosessorer som gjelder, men om 1-1/2 lanseres kanskje FSB1200 prosessorene også!! Spør om dere ikke skjønner noe av spm mitt! Takker på forhånd! Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Har ikke så peil på Intel cpu da jeg selv bruker AMD, men en ting er sikkert og det er at jeg har angret de gangene jeg har bestemt meg for å vente på neste generasjon produkter. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 De nye hovedkortene nå er like fremtidsrettet som kommer om ett år er om 1 år. Skal man tenke "jeg venter med å kjøpe hardware, det kommer snart noe nytt" må man vente for bestandig. Lenke til kommentar
D2001 Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 Poeng der ja... :-? Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 ett 875 kort støtter jo første generasjon prescott som kommer i slutten av året, så er ingen grunn til å vente på grantsdale, for da må du skifte ut både cpu, ram og alle kortene du har i maskina. jeg har iaffal valgt å kjøpe ett 875 kort, med ddr400 ram og så snart de kommer en prescott, samt ett raskt skjermkort, kanskje GFFX5900, å så ha dette i ett par år før jeg går over til tejas og det som måtte komme da. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 syns du burde vente,i og med at det kommer ny socket,litt kjipt å kjøpe det beste idag og så om noen år/måneder hvis du vil oppgradere cpu finner du at høyste cpu for socket 478 er 3.2 giga. :wink: Rundt juletider kommer ny cpu kjerne og hovedkort chipset. Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 den nye socketen kommer ikke før q2 2004 og det samme gjelder det nye chipsettet. sjekk her for mer om akkurat det. en annen ting er at prescott kommer til å bli lansert på 3.4 GHz, med socket 478, og tviler på de lanserer en cpu for så å skifte socketen [/url] Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Noen ganger er det verdt å vente selv om det stadig kommer noe nytt hele tiden. Grunnen til det er at selv om det "stadig kommer noe nytt" så er det ofte vesentlig forskjell på noen produkter. Feks. når nye CPU'er kommer er det ofte verdt å vente litt slik at man får denne, fremfor å kjøpe den nåværende CPU serien. I dette tilfellet tror jeg nok at jeg også hadde kjøpt 875 nå istedet for å vente, da som tidligere nevnt, enda nyere brikkesett vil føre til store utskiftinger av hardware. Dessuten har jeg vel ikke noe annet valg enn å kjøpe 875 når HL2 kommer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå