Gå til innhold

Spørsmål angående allmenn påbygging.

Frederick_

Anbefalte innlegg

Hei, jeg går nå på 3. året på Media og kommunikasjon. Det er allmenn påbygging, noe som gjør at vi har 10 timer media i uken og resten allmenn. Men det jeg lurer på er om hvis jeg dropper mediefaget, vil det ha noe innvirkning på videre studier. Jeg har ikke tenkt å gå videre innenfor mediefag. Det finnes jo rene allmenn påbygging linjer. Som bare har allmenn. Jeg får uansett dårligere karakterer i mediefaget siden jeg synes det ikke er interessant i det hele tatt. Så da går det bare utover snittet mitt. Vil det lønne seg å droppe mediefaget helt og vil det ha noe negativ innvirkning på videre studier?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Du er i hovedsak ferdig med MK-linjen etter andreåret. Jeg har gått to år på media, og går nå allmenn påbygg. Jeg tror ikke det skal ha noe å si, annet enn at du får færre fag - hvilket er positivt for deg :) Så dersom du kun får dårlige karakterer i mediefagene så er det like så greit å hoppe over på påbygg, sånn at du slipper at mediefagene trekker snittet ditt enda mer ned.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Hvis du dropper mediefagene må du erstatte de med andre fag. Du må ha et minimum antall timer for å få vitnemål :)

Forskjellen mellom media og allmenn påbygg er at man kun har ett programfag. Ergo han får noen færre timer i uken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...