Frederick_ Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Hei, jeg går nå på 3. året på Media og kommunikasjon. Det er allmenn påbygging, noe som gjør at vi har 10 timer media i uken og resten allmenn. Men det jeg lurer på er om hvis jeg dropper mediefaget, vil det ha noe innvirkning på videre studier. Jeg har ikke tenkt å gå videre innenfor mediefag. Det finnes jo rene allmenn påbygging linjer. Som bare har allmenn. Jeg får uansett dårligere karakterer i mediefaget siden jeg synes det ikke er interessant i det hele tatt. Så da går det bare utover snittet mitt. Vil det lønne seg å droppe mediefaget helt og vil det ha noe negativ innvirkning på videre studier? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Du er i hovedsak ferdig med MK-linjen etter andreåret. Jeg har gått to år på media, og går nå allmenn påbygg. Jeg tror ikke det skal ha noe å si, annet enn at du får færre fag - hvilket er positivt for deg Så dersom du kun får dårlige karakterer i mediefagene så er det like så greit å hoppe over på påbygg, sånn at du slipper at mediefagene trekker snittet ditt enda mer ned. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Hvis du dropper mediefagene må du erstatte de med andre fag. Du må ha et minimum antall timer for å få vitnemål Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Hvis du dropper mediefagene må du erstatte de med andre fag. Du må ha et minimum antall timer for å få vitnemål Forskjellen mellom media og allmenn påbygg er at man kun har ett programfag. Ergo han får noen færre timer i uken. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Aha. Har en 35 timer i uka på media? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Aha. Har en 35 timer i uka på media? Det stemmer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå